budżet państwa
9 maja 2021 roku Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku podpisała z Ministerstwem Edukacji i Nauki umowę nr MEiN/2022/6/DIR/DID w sprawie realizacji przedsięwzięcia Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości.
Włocławska Uczelnia po raz trzeci została wyłoniona w ministerialnym konkursie. Laureaci zostali wybrani w oparciu o wybrane wskaźniki systemu Ekonomicznych Losów Absolwentów (ELA). Całkowita wartość umowy oraz dofinansowanie ze środków budżetu państwa wynosi 1 mln zł.
Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości to element realizacji planu zrównoważonego rozwoju, który zakłada, że każdy region Polski, a także każdy typ szkoły wyższej – niezależnie od tego, czy to uczelnia akademicka, czy zawodowa – musi mieć odpowiednie warunki do funkcjonowania.
NABÓR NA BEZPŁATNY KURS JĘZYKA NIEMIECKIEGO DLA STUDENTÓW PANS WE WŁOCŁAWKU
DOSTĘPY PODSKÓRNE DLA CELÓW PODAŻY LEKÓW I PŁYNÓW INFUZYJNYCH – KURS DOKSZTAŁCAJĄCY DLA PIELĘGNIAREK (POŁOŻNYCH)
DŁUGOTERMINOWE DOSTĘPY NACZYNIOWE – UŻYTKOWANIE PORTÓW NACZYNIOWYCH KURS DOKSZTAŁCAJĄCY DLA PIELĘGNIAREK (POŁOŻNYCH)
12 kwietnia 2021 roku Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku podpisała z Ministerstwem Edukacji i Nauki umowę nr MEiN/2021/150/DIR/DID w sprawie realizacji przedsięwzięcia Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości.
Włocławska Uczelnia po raz drugi została wyłoniona w ministerialnym konkursie. Laureaci zostali wybrani w oparciu o wybrane wskaźniki systemu Ekonomicznych Losów Absolwentów (ELA). Całkowita wartość umowy oraz dofinansowanie ze środków budżetu państwa wynosi 1 mln zł.
Wsparcie w ramach Dydaktycznej Inicjatywy Doskonałości jest programem zagwarantowanym w Konstytucji dla Nauki. Premia finansowa w wysokości 1 mln zł wydatkowana będzie na cele, które podniosą jakość kształcenia np. na zakup pomocy dydaktycznych, zatrudnienie praktyków w uczelniach, nagrody i wyróżnienia dla studentów i absolwentów, kursy i szkolenia podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej oraz modernizację laboratoriów.
Nazwa zadania | Cel, któremu służy tj. w jaki sposób realizacja zadania przyczyni się do wzrostu jakości kształcenia |
Wynagrodzenia dla nowozatrudnionej kadry dydaktycznej | Wzrost jakości kształcenia poprzez włączenie do realizacji programu kształcenia nowych wykładowców. |
Aktualizacja zasobów informacyjno-bibliotecznych | Zwiększenie dostępności do elektronicznych i tradycyjnych źródeł wiedzy, w tym do literatury anglojęzycznej dla kierunków społecznych, medycznych i technicznych |
Promocja kierunków studiów o profilu praktycznym | – Prezentacja korzyści z podjęcia studiów o profilu praktycznym/uświadamianie społeczeństwa o istocie i wadze kształcenia praktycznego. – Dostosowanie do potrzeb kandydatów (w tym obcojęzycznych) funkcjonalności systemu informatycznego do rekrutacji. |
Rozwój infrastruktury dydaktycznej i informatycznej | Stworzenie i doposażenie pracowni zawodowych dla kierunków: – Nowe media i e-biznes (doposażenie dydaktycznego studia TV), – Prawo (stworzenie dydaktycznej sali rozpraw sądowych), – Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (pracownia edukacji przedszkolnej), – Pracownia języków obcych, – Zarządzanie (pracownia zarządzania sprzedażą), – Mechanika i budowa maszyn (pracownia obrabiarek konwencjonalnych i maszyn CNC). |
Dodatkowe zajęcia dla studentów wykraczające poza podstawę programową | Podniesienie kompetencji kluczowych dopasowanych do wymagań i potrzeb rynku pracy. |
Szkolenia dla kadry dydaktycznej | Rozwój dydaktyczny kadry. |
Dodatki zadaniowe dla wyróżniającej się kadry dydaktycznej | Zwiększenia zaangażowania pracowników dydaktycznych w przygotowanie, organizację i realizację procesu kształcenia praktycznego. |
Studencka pracownia design thinking | Stworzenie studenckiego miejsca kreatywnego myślenia, symulacji i rozwoju w Centrum Nauk Technicznych i Nowoczesnych Technologii (budynek dydaktyczny przy ul. Energetyków 30). |
Nagrody dla najlepszych studentów i absolwentów | Promocja nauki oraz praktycznych kierunków kształcenia, motywowanie studentów do podjęcia kształcenia praktycznego. |

Nr zadania | Nazwa/rodzaj zadania | Cel, któremu służy/w jaki sposób realizacja zadania przyczyni się do wzrostu jakości kształcenia |
---|---|---|
1 | Zwiększenie liczby wykładowców-praktyków w procesie dydaktycznym | Włączenie do realizacji programu kształcenia praktyków z regionu |
2 | Aktualizacja zasobów informacyjno-bibliotecznych | Zwiększenie dostępności do elektronicznych i tradycyjnych źródeł wiedzy |
3 | Promocja kierunków studiów o profilu praktycznym | Prezentacja korzyści z podjęcia studiów o profilu praktycznym/uświadamianie społeczeństwa o istocie kształcenia praktycznego |
4 | Rozwój infrastruktury dydaktycznej | Utworzenie nowych stanowisk w pracowniach zawodowych |
5 | Zakupy sprzętu komputerowego i specjalistycznego oprogramowania | Doskonalenie jakości kształcenia praktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych na potrzeby usług i przemysłu 4.0 |
6 | Dodatkowe zajęcia dla studentów wykraczające poza podstawę programową | Podniesienie kompetencji zawodowych dopasowanych do wymagań i potrzeb rynku pracy |
7 | Szkolenia dla kadry dydaktycznej | Rozwój dydaktyczny kadry |
8 | Dodatki zadaniowe dla wyróżniającej się kadry dydaktycznej | Zwiększenia zaangażowania ok. 25 pracowników dydaktycznych w przygotowanie, organizację i realizację procesu kształcenia praktycznego |
9 | Studencka pracownia design thinking | Stworzenie studenckiego miejsca kreatywnego myślenia, symulacji i rozwoju |
10 | Nagrody dla najlepszych absolwentów | Promocja nauki oraz praktycznych kierunków kształcenia, motywowanie studentów do podjęcia kształcenia praktycznego |
11 | Koszty pośrednie (3%) | Obsługa administracyjna |

20 grudnia 2020 roku Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku podpisała z Ministrem Edukacji i Nauki umowę dotacyjną nr 2070 na finansowanie kosztów realizacji inwestycji pt. “Przebudowa DS”.
Całkowita wartość dofinansowania ze środków budżetu państwa wynosi 1 288 000 zł.
W ramach inwestycji “Przebudowa DS” Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku planuje: przebudowę Domu Studenta przy ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25 obejmującą: prace projektowe, budowlane, instalacyjne oraz wyposażenie obiektu prowadzone w celu zwiększenia bezpieczeństwa zakwaterowania studentów w trakcie pandemii COVID-19.
Zakres inwestycji:
1. Prace przygotowawcze i projektowe – opracowanie projektu budowlanego – uzyskanie wymaganych prawem zgód i pozwoleń.
2. Przebudowa pokoi studenckich – wydzielenie we wszystkich pokojach studenckich łazienek z pełnym węzłem sanitarnym.
3. Kompleksowa przebudowa instalacji wodnej oraz instalacji sanitarnej wewnętrznej w DS.
4. Przebudowa sieci komputerowej – zapewnienie dostępu do usług teleinformatycznych o wysokich parametrach technicznych: Internetu oraz telewizji kablowej.
5. Zmiana układu funkcjonalnego i lokalizacji wybranych pomieszczeń.
Przeprowadzenie w/w prac umożliwi dostosowanie architektoniczne i funkcjonalne Domu Studenta PUZ we Włocławku do wytycznych MNiSW dotyczących zapewnienia warunków zakwaterowania w Domach Studenckich w trakcie pandemii COVID-19 celem zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców i pracowników DS oraz minimalizacji ryzyka zakażenia SARS-CoV-2.
Zdjęcia z przebudowy DS:
Parter:
I piętro:
II piętro: