zapisy na seminarium dyplomowe
kierunek: administracja / spec. administracja samorządowo-skarbowa
STUDENCI: II ROKU 2020/2021
TERMIN: od 06.06.2021 r. godz. 9.00 do 13.06.2021 r. godz. 23.59
TRYB: ONLINE PRZEZ WIRTUALNĄ UCZELNIĘ
Należy wybrać jednego z promotorów. Obowiązuje limit miejsc.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisu można dokonać tylko poprzez Wirtualna Uczelnię ( obowiązkiem jest posiadanie loginu i hasła).
Studenci, którzy nie dokonają wyboru w wyznaczonym terminie zostaną wpisani na seminarium z wolnymi miejscami.
Promotorzy
do wyboru realizujący seminarium dyplomowe w roku akademicki 2020/2021 dla studentów II roku IV semestrze kierunku Administracja SPEC. ADMINISTRACJA SAMORZĄDOWO-SKARBOWA
Ilość miejsc na seminarium:
11
administracja samorządowo-skarbowa
Ilość miejsc na seminarium:
11
administracja samorządowo-skarbowa
kierunek: filologia specjalność: filologia angielska specjalizacja: tłumaczeniowa
studenci: II roku 2024/2025
termin: od 05.05.2024 r. godz. 12.00 do 10.05.2024 r. godz. 23.59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Należy wybrać jednego z promotorów. Obowiązuje limit miejsc.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisu można dokonać tylko poprzez Wirtualna Uczelnię ( obowiązkiem jest posiadanie loginu i hasła).
Studenci, którzy nie dokonają wyboru w wyznaczonym terminie zostaną wpisani na seminarium z wolnymi miejscami.
Studenci filologii angielskiej specjalizacja nauczycielska nie biorą udziału w zapisach.
Zajęcia z seminarium dyplomowego będzie prowadziła dr Agnieszka Miksza.
Tematyka: Dydaktyka i metodyka nauczania języka angielskiego
Promotorzy
do wyboru realizujący seminarium dyplomowe w roku akademicki 2024/2025 dla studentów III roku V semestrze kierunku Filologia
Ilość miejsc na seminarium:
w grupie FAT: 11
Zagadnienia:
Tematyka ogólna
Anglojęzyczne teksty literackie i kulturowe w przekładzie
Ilość miejsc na seminarium:
w grupie FAT: 11
Zagadnienia:
Tematyka ogólna
Językoznawstwo ogólne/ Translatoryka
kierunek: pielęgniarstwo I stopnia
studenci: II roku
termin: od 09.06.br., godz. 17.00 do 10.06.br., godz. 23.59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Należy wybrać jednego z promotorów. Obowiązuje limit miejsc.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisu można dokonać tylko poprzez Wirtualna Uczelnię ( obowiązkiem jest posiadanie loginu i hasła).
Studenci, którzy nie dokonają wyboru w wyznaczonym terminie zostaną wpisani na seminarium z wolnymi miejscami.
Promotorzy
do wyboru dla studentów II roku kierunku pielęgniarstwo I stopnia
Ilość miejsc na seminarium: 9
Ilość miejsc na seminarium: 7
Ilość miejsc na seminarium: 8
Ilość miejsc na seminarium: 8
kierunek: pielęgniarstwo II stopnia
studenci: I roku 2019/2020
termin: od 24.02.br., godz. 09.00 do 25.02.br., godz. 23.59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Należy wybrać jednego z promotorów. Obowiązuje limit miejsc.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisu można dokonać tylko poprzez Wirtualna Uczelnię ( obowiązkiem jest posiadanie loginu i hasła).
Studenci, którzy nie dokonają wyboru w wyznaczonym terminie zostaną wpisani na seminarium z wolnymi miejscami.
Promotorzy
do wyboru w roku akademicki 2019/2020 dla studentów I roku kierunku pielęgniarstwo II stopnia
Ilość miejsc na seminarium: 8
Ilość miejsc na seminarium: 8
Ilość miejsc na seminarium: 8
Ilość miejsc na seminarium: 8
Ilość miejsc na seminarium: 8
Ilość miejsc na seminarium: 7
kierunek: Inżynieria zarządzania
studenci: III roku
termin: od 19 września od godz. 12:00 do 23 września 2021 r. do godz. 23.59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Studenci, którzy nie zapiszą się on-line na seminarium dyplomowe zostaną przydzieleni do grupy seminaryjnej wskazanej przez Kierownika Zakładu
Przed wybraniem konkretnego promotora proszę o zapoznanie się z tematyką seminarium
Promotorzy
Tematyka seminarium dyplomowego w roku akademicki 2021/2022 dla studentów II roku kierunku Inżynieria Zarządzania
Inżynieria logistyki
Ilość miejsc na seminarium: 3
· procesy logistyczne w przedsiębiorstwie (logistyka zaopatrzenia, logistyka produkcji, logistyka dystrybucji, logistyka zwrotna, logistyka recyklingu),
· funkcjonowanie i organizowanie centrów logistycznych, terminali multimodalnych;
· tworzeni, organizowanie i zarządzanie infrastrukturą logistyczną (transport, magazyny, opakowania).
Ilość miejsc na seminarium: 2
Temat przewodni: ZNACZENIE LOGISTYKI WE WSPÓŁCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE.
Tematy pośrednie:
· Transport i jego optymalizacja.
· Transport intermodalny w ujęciu międzynarodowym. · Magazyny i procesy magazynowo – składowe w przedsiębiorstwie.
· Zarządzanie logistyczne jako element budowania konkurencyjności firmy na rynku.
· Zarządzanie logistyką a budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
· Infrastruktura logistyczna w przedsiębiorstwie.
· Systemy CRM
CHARAKTERYSTYKA SEMINARIUMTematyka realizowana w ramach seminarium będzie dotyczyła współczesnego zarządzania w obszarze TSL, a w szczególności transportu, magazynowania oraz zarządzania logistycznego w przedsiębiorstwie. Zagadnienia związane z realizacją funkcji logistycznych będą dotyczyły budowania konkurencyjności przedsiębiorstwa w oparciu o tworzenie optymalnych relacji z klientami i dostawcami w całym łańcuchu dostaw. Tematyka będzie obejmowała również, zagadnienia dotyczące infrastruktury i bezpieczeństwa logistycznego w tworzeniu długookresowych relacji z klientem na rynku B2B oraz B2C.
Ilość miejsc na seminarium: 2
· zarządzanie łańcuchem dostaw
· teoria logistyki (cywilna i wojskowa)
· logistyka zaopatrzenia, dystrybucji, produkcji, zwrotna
· logistyka transportu i rynek TSL
Inżynieria PRODUKCJI
Ilość miejsc na seminarium: 4
1. Przykładowe tematy prac badawczych realizowanych we współpracy z przemysłem:
· Projekt usprawnień technicznych/organizacyjnych procesu produkcyjnego w warunkach przedsiębiorstwa „X” (uszczegółowienie tematów nastąpi po wybraniu przedsiębiorstwa X oraz zidentyfikowaniu jego problemów produkcyjnych).
2. Przykładowe tematy prac eksperymentalnych realizowanych we współpracy z przemysłem:
· Wpływ wybranych warunków procesu na zwiększenie wydajności produkcji/jakości wyrobów w warunkach firmy „X” (uszczegółowienie tematów nastąpi po zidentyfikowaniu problemu badawczego).
3. Przykładowe tematy prac studialnych:
· Projekt dokumentacji uruchomienia produkcji seryjnej/małoseryjnej przykładowych elementów maszyn (np. na podstawie rysunków części maszyn: wałki, dźwignie, koła zębate, korpusy itp.).
Ilość miejsc na seminarium: 4
· zarządzanie procesami w organizacjach, zintegrowane systemy zarządzania · zastosowanie koncepcji, metod i narzędzi zarządzania jakością w optymalizacji procesów organizacji (m.in. ISO 9001)
· zastosowanie koncepcji, metod i narzędzi zarządzania produkcją w optymalizacji procesów organizacji (m.in. Lean Manufacturing)
· zarządzanie procesami informacyjnymi i procesami wiedzy oraz ich bezpieczeństwem w organizacjach (m.in. modelowanie procesów, strategie systemów wiedzy, ISO 27000)
· zarządzanie ryzykiem, kontrola i audyt wewnętrzny w organizacjach
kierunek: nowe media i e-biznes
studenci: II roku 2024/2025
termin: od 26 stycznia od godz. 12:00 do 30 stycznia 2025 r. do godz. 23:59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Studenci, którzy nie zapiszą się on-line na seminarium dyplomowe zostaną przydzieleni do grupy seminaryjnej wskazanej przez Kierownika Zakładu
Przed wybraniem konkretnego promotora proszę o zapoznanie się z tematyką seminarium
Promotorzy
Tematyka seminarium dyplomowego w roku akademicki 2024/2025 dla studentów II roku kierunku nowe media i e-biznes
Ilość miejsc na seminarium: 6
Zagadnienia:
· Edukacja medialna.
· Obraz, fotografia, wideo, storytelling w marketingu.
· Film, literatura (i inne media/dziedziny twórczości) jako przedmiot lub narzędzie marketingu
· Kultura nowych mediów i kody kulturowe w marketingu
Ilość miejsc na seminarium: 2
Zagadnienia:
· Szeroko rozumiane tropy literackie i kulturowe obecne w blogach, grach i mediach społecznościowych.
· Style wypowiedzi – analiza językowa tekstów obecnych Internecie.
· Strategie komunikowania w Internecie.
Ilość miejsc na seminarium: 3
Zagadnienia:
· Handel elektroniczny (e-commerce),
· Elektroniczne przedsiębiorstwa (e-enterprise)
· Elektroniczna gospodarka (e-economy),
· Elektroniczne społeczeństwo (e-society),
· Marketing polityczny
Ilość miejsc na seminarium: 4
Zagadnienia:
· Nowoczesne formy komunikacji marketingowej
· Marka osobista
· Employer branding
· Wykorzystanie sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych
· E-commerce
· Innowacje w e-biznesie (w tym m.in. zarządzanie start-upami)
· Zachowania konsumentów
· Komunikacja kryzysowa
Ilość miejsc na seminarium: 3
Zagadnienia:
kwestie etyczne (m.in. moralne wymiary komunikacji i działalności medialnej, wartości w mediach, odpowiedzialność społeczna mediów i e-biznesu, etyka biznesu i e-biznesu, etyka mediów, etyczny wymiar robotyzacji i informatyzacji relacji międzyludzkich, nieetyczne zachowania w mediach i e-biznesie, etyka internetu, etyka dziennnikarska),
· kwestie społeczne (m.in. sposoby kształtowania postaw społecznych, politycznych i obywatelskich, e-biznes a otoczenie społeczne, media a społeczeństwo, wymiary manipulacji),
· problemy antropologiczne (m.in. depersonalizacja człowieka, granice wolności i odpowiedzialności za drugiego człowieka, robotyzacja i technicyzacja jako „odczłowieczenie” kontaktów interpersonalnych, rola sztucznej inteligencji, człowiek w mediach, jak media zmieniają człowieka, „istnieć, to znaczy być postrzeganym” – siła mediów),
· kwestie polityczne (m.in. polityczne wymiary i podstawy funkcjonowania mediów i e-biznesu; teorie komunikacji a polityka i e-biznes; media w polityce – polityka w mediach, polityzacja mediów i e-biznesu, propaganda i manipulacja, media jako czwarta władza),
· kwestie kulturowe (kulturowe uwarunkowania funkcjonowania mediów i e-biznesu, relatywizm kulturowy i media, przepiany kulturowe i nowe media i e-biznes
Ilość miejsc na seminarium: 3
Zagadnienia:
· Planowanie i rozwój e‑biznesu (biznesplan, modele przychodów, startup).
· Optymalizacja sklepów internetowych (konwersja, UX/UI, logistyka).
· Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych (branding, komunikacja kryzysowa).
· Reklama internetowa (różne formy, skuteczność, postrzeganie przez internautów).
· Zarządzanie relacjami z klientami online (CRM, e‑mail marketing, social listening).
· Monitorowanie i analiza efektywności działań (analityka internetowa, KPI
kierunek: pedagogoika
studenci: II roku 2024/2025
termin: od 26 stycznia od godz. 12:00 do 30 stycznia 2025 r. do godz. 23:59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Studenci, którzy nie zapiszą się on-line na seminarium dyplomowe zostaną przydzieleni do grupy seminaryjnej wskazanej przez Kierownika Zakładu
Przed wybraniem konkretnego promotora proszę o zapoznanie się z tematyką seminarium
Promotorzy
Tematyka seminarium dyplomowego w roku akademicki 2024/2025 dla studentów II roku kierunku pedagogika specjalność pedagogika resocjalizacyjna z elementami profilaktyki i opieki
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PR: 7
Zagadnienia:
1. Zagadnienia etyczne (m.in. aspekt moralny zachowania i wychowania, socjologia moralności, hierarchie wartości wybranych grup społecznych, etyka zawodowa zawodów związanych z resocjalizacją i profilaktyką),
2. Zagadnienia społeczne (m.in. kształcenie postaw społecznych i obywatelskich osób podlegają-cych resocjalizacji, wychowanie społeczne, resocjalizacja a społeczeństwo, społeczne postrzeganie osób wykluczonych, patologie społeczne),
3. Zagadnienia antropologiczne (m.in. kwestia godności człowieka, granic wolności i odpowie-dzialności za drugiego człowieka, współczesne problemy “ucieczki od wolności”, koncepcje tożsamości społecznej i zbiorowej; natura człowieka),
4. Zagadnienia polityczne (polityczne aspekty resocjalizacji i opieki; doktryny polityczne a reso-cjalizacja; szczegółowe wymiary politycznych powiązań z resocjalizacją i opieką, polityka karna i penitencjarna).
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PR: 7
Zagadnienia:
1. Kulturoterapia w procesie resocjalizacji nieletnich przebywających w placówce resocjaliza-cyjnej
2. Readaptacja osób niedostosowanych społecznie poprzez pracę wolontaryjną 3. Rola kary w resocjalizacji osób przebywających w zakładach karnych
4. Kradzieże w sklepach popełniane przez młodzież na przykładzie wybranych supermarketów
5. Stnadardy Ochrony Nieletnich w praktyce szkolnej i nie tylko
6. Usamodzielnienie wychowanków Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych
7. Znaczenie działalności duszpasterskiej w procesie resocjalizacji
8. Zadania kuratora sądowego wynikające z przepisów prawa a stan faktyczny
9. Wydatkowanie środków na resocjalizację przez samorządy z „Funduszu Alkoholowego” np. na przykładzie Włocławka
10. Resocjalizacja a rynek pracy- wyzwania i barier. Resocjalizacja przez pracę np. studium przy-padku
11. Skuteczność prowadzonych działań przez grupy AA w resocjalizacji osób uzależnionych od alkoholu
12. Rola sportu w resocjalizacji osób skazanych na karę pozbawienia wolności
13. Funkcjonowanie Gminnego/Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie resocjalizacji
14. Wsparcie więźniów po odbyciu kary
15. Przyczyny alkoholizmu wśród kobiet w dobie XXI wieku
16. Sugestię mediów na proces resocjalizacji
17. Rodzic wspiera czy przeszkadza w prowadzeniu procesu resocjalizacji dziecka na wybranym przykładzie placówki/placówek
18. Wartości i aspiracje życiowe podopiecznych Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych
19. Konieczność przygotowania pracowników do pracy w Zakładach Karnych i innych Ośrodkach Resocjalizacyjnych z osadzonymi cierpiącym na choroby przewlekłe wyzwaniem XXI wieku
20. Losy życiowe nieletnich sprawców
21. Funkcjonowanie w życiu społecznym najbliżej rodziny osadzonego.
22. Kara śmierci w opinii studentów PANS we Włocławku
23. Analiza obrazu osoby osadzonej w filmach i serialach
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PR: 7
Zagadnienia:
1. Problemy społeczne uczniów/młodzieży i dorosłych (np. alkoholizm, narkomania, samobójstwa, parafilie seksualne, przestępczość, zachowania zdrowotne/antyzdrowotne)
2. Wypalenie zawodowe
3. Dyskryminacja i mobbing
4. Kultura organizacyjna różnych instytucji oświatowych/penitencjarnych itp.
5. Subkultury młodzieżowe
6. Badanie postaw społecznych w kontekście wybranych problemów społecznych
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PR: 5
Zagadnienia:
W trakcie seminarium dyplomowego studenci mają do wyboru realizację tematów prac z obszaru pedagogiki resocjalizacyjnej w oparciu o jedną z trzech wiodących metod badawczych:
1. Monografii pedagogicznej
Przykładowe tytuły prac:
– Resocjalizacja nieletnich na przykładzie Zakładu Poprawczego w….
– Funkcje resocjalizacyjne świetlic środowiskowych na przykładzie ….
– Organizacja i efektywność pracy resocjalizacyjnej z młodzieżą na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w ….
– Praca z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym na przykładzie programów profilaktycz-nych realizowanych w ….
– Resocjalizacja w środowisku otwartym na przykładzie kurateli sądowej dla dorosłych – aspekty pedagogiczne
2. Studium indywidualnych przypadków
Przykładowe tytuły prac:
– Rola rodziny w resocjalizacji nieletnich – studium przypadków.
§ Środowiskowe uwarunkowania nieprzystosowania społecznego – studium przypadków.
§ Resocjalizacja w środowisku otwartym na przykładzie rodzinnej kurateli sądowej – aspekty pedagogiczne
§ Aspiracje dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym
§ Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym
3. Sondażu diagnostycznego
Przykładowe tytuły prac:
§ Stosunek młodzieży szkolnej (gimnazjalnej/ponadgimnazjalnej/studenckiej) do substancji psychoak-tywnych – aspekty psychopedagogiczne
§ Opinie młodzieży na temat spożywania alkoholu i palenia tytoniu – aspekty pedagogiczne
§ Efektywność resocjalizacyjna kurateli sądowej w świetle opinii kuratorów
§ Przemoc i zachowania agresywne w szkole – profilaktyka i interwencja
§ Media a zagrożenie nieprzystosowaniem społecznym (w świetle opinii młodzieży)
W alternatywie przedstawiam też siatkę haseł/pojęć, w obrębie których studenci mogą się poruszać dokonując wyboru najpierw tematu, a później docelowo tytułu pracy dyplomowej.
1. Resocjalizacja w środowisku otwartym
§ kuratela sądowa dla dorosłych
§ rodzinna kuratela sądowa
§ kuratorskie ośrodki pracy z młodzieżą
§ praca z młodzieżą zagrożoną niedostosowaniem społecznym
§ obecność trzeciego sektora (organizacji i stowarzyszeń) w projektach i programach na rzecz resocjalizacji
2. Resocjalizacja w środowisku zamkniętym
§ zakłady karne
§ zakłady poprawcze
§ schroniska dla nieletnich
§ młodzieżowe ośrodki wychowawcze
3. Profilaktyka niedostosowania społecznego
§ programy profilaktyczne w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych
§ młodzieżowe ośrodki socjoterapii
§ świetlice środowiskowe
4. Diagnoza niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem
§ substancje psychoaktywne w szkole (np. alkohol, papierosy, dopalacze, narkotyki, leki)
§ agresja i przemoc w wybranych środowiskach wychowawczych (rodzina, szkoła, grupa rówieśnicza)
§ media a niedostosowanie społeczne oraz zagrożenie niedostosowaniem społeczny
Lista tematów/tytułów jest otwarta, nie wszystkie zagadnienia/wątki zostały zaprezentowane powyżej. Podstawowym (i jedynym) warunkiem formułowania tematu/tytułu pracy dyplomowej jest powiązanie go z pedagogiką resocjalizacyjną oraz konieczność przeprowadzenia badań empirycznych na dany (pod-jęty) temat.
kierunek: pedagogoika PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA
studenci: IV roku 2024/2025
termin: od 23 czerwca 2024 r. od godz. 12:00 do 27 czerwca 2024 r. do godz. 23:59
tryb: online przez wirtualną uczelnię
Studenci, którzy nie zapiszą się on-line na seminarium dyplomowe zostaną przydzieleni do grupy seminaryjnej wskazanej przez Kierownika Zakładu
Przed wybraniem konkretnego promotora proszę o zapoznanie się z tematyką seminarium
Promotorzy
Tematyka seminarium dyplomowego w roku akademickim 2024/2025 dla studentów IV roku kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PPIW: 4
Zagadnienia:
- zaburzenia ze spektrum autyzmu;
- terapie wspomagające rozwój dziecka – np. MRR;
- logopedyczne uwarunkowania w rozwoju ucznia;
- adopcja i rodzicielstwo zastępcze.
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PPIW: 3
Zagadnienia:
- wychowanie społeczne i wychowanie moralne;
- środowiskowe (rodzinne) uwarunkowania wychowania społecznego i moralnego;
- rozwój zawodowy nauczyciela;
- problemowe zachowania uczniów;
- specyficzne dla ludzkiego rozwoju problemy, takie jak samotność, krzywda, przebaczenie.
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PPIW: 3
Zagadnienia:
- nauczyciel przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej – rola, zadania, doświadczenia, postawy;
- wykorzystanie strategii zadaniowej i zabawowej w edukacji przedszkolnej
- edukacja matematyczna dzieci w przedszkolu i klasach I-III;
- przygotowanie do nauki czytania i pisania dzieci w przedszkolu;
- kompetencje społeczne dzieci, metody stymulowania ich rozwoju, tworzenie warunków wspierających rozwój umiejętności społecznych dzieci;
Ilość miejsc na seminarium:
grupa PPIW: 4
Zagadnienia:
- nauczyciel wczesnej edukacji – rozwój kompetencji zawodowych,
- organizacja środowiska zabawy i uczenia się dzieci w przedszkolu i szkole,
- metodyka pracy przedszkolnej i wczesnoszkolnej poszczególnych edukacji oraz w zintegrowanym modelu,
- rozwijanie twórczej aktywności dziecka – ucznia,
- nowe strategie i kierunki zmian we wczesnej edukacji,
- dziecko w grupie rówieśniczej, adaptacja w przedszkolu i szkole,
- formy wsparcia dziecka i rodziny