organizacje studenckie
Studenckie Koło Naukowe Nauk o Zdrowiu funkcjonuje przy Wydziale Nauk o Zdrowiu od 2016r. Jego członkiem może zostać student wykazujący zainteresowania naukowe w obrębie nauk o zdrowiu.
Główne założenia programowe Koła to:
- pogłębienie wiedzy teoretycznej z zakresu nauk o zdrowiu oraz jej zastosowania w praktyce;
- udział w organizacji konferencji naukowych, wykładów tematycznych, prelekcji, kół dyskusyjnych, warsztatów, projektów a także uczestnictwo w podobnych przedsięwzięciach organizowanych przez inne ośrodki naukowe;
- utrzymywanie i rozwijanie kontaktów naukowych z innymi ośrodkami akademickimi;
- publikowanie wyników prowadzonych badań oraz ich prezentowanie na konferencjach, sympozjach, zjazdach itp.;
- wspieranie studentów w samodzielnej pracy naukowej.
Opiekun organizacji: dr n.med. Beata Haor, prof. PANS e-mail: beata.haor@puz.wloclawek.pl
Kontakt:
Wydział Nauk o Zdrowiu PANS we Włocławku
Obrońców Wisły 1920r. 21/25
e-mail: beata.haor@pans.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
Prezes: Filip Bielicki e-mail: 11062@pwsz.wloclawek.pl
Z-ca prezesa/Sekretarz: Natalia Kot e-mail:10000@pwsz.wloclawek.pl
Głównymi założeniami statutowymi organizacji są wspieranie i aktywizacja akademicka studentów z niepełnosprawnościami. Celem działań ZSN jest przede wszystkim przełamywanie barier mentalnych oraz komunikacyjnych. Organizacja zajmuje się również organizacją imprez kulturalnych, integracyjno-adaptacyjnych oraz akcji charytatywnych.
Opiekun organizacji: mgr Adrianna Sobczyńska adrianna.sobczynska@pans.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
- Damian Manikowski – przewodniczący
- Dulska Eliza – wiceprzewodnicząca
- Weronika Zawidzka – sekretarz
Koło Naukowe Studentów Prawa ,,Lex super omnia” skupia studentów prawa Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku zainteresowanych poszerzaniem wiedzy, zdobywaniem nowych kompetencji, a także rozwojem osobowości. Celem działalności Koła jest integrowanie środowiska studenckiego we wspólnych projektach naukowych, rozszerzanie, pogłębianie i rozpowszechnianie wiedzy prawniczej, współpraca z instytucjami i osobami zajmującymi się prawem, a także organami, których podstawą funkcjonowania jest prawo, rozwijanie i kształtowanie umiejętności społecznych potrzebnych do wykonywania zawodów związanych z prawem i popularyzowanie wiedzy z zakresu prawa w środowisku lokalnym. Koło realizuje ww. cele m.in. poprzez organizowanie seminariów naukowych, konferencji, sympozjów, odczytów oraz kursów, prowadzenie programów badawczych z zakresu prawa, opracowywanie wyników badań w formie artykułów naukowych, współpracę z innymi kołami naukowymi oraz organizacjami społecznymi.
Opiekun organizacji: dr Fabian Nalikowski fabian.nalikowski@puz.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
Julia Patroniak – Przewodnicząca Koła (11244@puz.wloclawek.pl)
Katarzyna Zygmunt – Zastępca Przewodniczącej Koła (9441@puz.wloclawek.pl)
Dawid Iglewski – Sekretarz Koła (11162@puz.wloclawek.pl)
Zarząd organizacji:
Katarzyna Kujawska – Przewodnicząca Koła (10408@pwsz.wloclawek.pl)
Magdalena Klitkowska – Zastępca Przewodniczącej Koła (10403@pwsz.wloclawek.pl)
Mariusz Dudziak – Sekretarz Koła (10842@pwsz.wloclawek)
Koło Naukowe „NET” powstało w roku akademickim 2019/2020. Główną tematyką działalności organizacji są technologie sieciowe. Mimo tego, że koło naukowe jest we wstępnej fazie rozwoju, członkowie koła już odświeżyli sprzęty w kilku pracowniach komputerowych, przygotowali pracownię sieciową do pracy na sieciowych systemach operacyjnych i przeprowadzili inwentaryzację oprogramowania w Uczelni. Uczestnictwo w Kole Naukowym „NET” daje możliwość zdobycia wiedzy informatycznej oraz nabycia umiejętności praktycznych. Celami i zadaniami koła są:
- pogłębianie wiedzy z zakresu informatyki oraz zastosowań narzędzi informatycznych;
- organizowanie konferencji naukowych, wykładów tematycznych, prelekcji, warsztatów, projektów, a także aktywny udział w podobnych przedsięwzięciach organizowanych przez inne ośrodki naukowe;
- poszerzanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z podmiotami wykorzystującymi narzędzia informatyczne;
- współpraca przy projektowaniu i organizowaniu zaplecza sprzętowego i sieciowego w kampusie Centrum Nauk Technicznych,
- publikowanie wyników prowadzonych badań, sprawozdań ze zorganizowanych konferencji a także innych działań naukowych,
- pomoc w samodzielnej pracy naukowej studentów, publikacja i popularyzacja osiągnięć członków Koła.
Opiekun organizacji: mgr inż. Bartosz Popławski bartosz.poplawski@pans.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
Bartosz Sekulski- Prezes Zarządu, e-mail: 10959@pwsz.wloclawek.pl
Sławomir Kotowski- Zastępca Prezesa Zarządu, e-mail: 10447@pwsz.wloclawek.pl
Krystian Orenkiewicz – sekretarz zarządu e-mail: 10954@pwsz.wloclawek.pl
Cele organizacji:
- pogłębianie wiedzy teoretycznej z zakresu rachunkowości oraz jej zastosowań w praktyce,
- poszerzanie, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów naukowych z innymi ośrodkami akademickimi i przemysłowymi,
- publikowanie wyników prowadzonych badań oraz ich prezentowanie na konferencjach, sympozjach, zjazdach itp.,
- pomoc w samodzielnej pracy naukowej studentów,
- popularyzacja osiągnięć członków Koła w publikacjach PUZ we Włocławku oraz zorganizowanych sympozjach naukowych.
- podejmowanie przedsięwzięć mających na celu wzrost atrakcyjności kierunku Finanse i Rachunkowość
- Zadania:
prowadzenie badań naukowych pod kierunkiem Opiekuna Naukowego Koła; - organizowanie konferencji naukowych, wykładów tematycznych, prelekcji, kół dyskusyjnych, warsztatów, projektów, a także aktywny udział w podobnych przedsięwzięciach organizowanych przez inne ośrodki naukowe;
- organizowanie warsztatów, spotkań itp.;
MOTTO: „FIRE – bo łączy nas ogień🔥”
Strona facebook’owa: link
Marta Korpalska Członek, e-mail: 12059@puz.wloclawek.pl;
Główne cele koła:
- Zapoznanie z programem typu CAD
- Nauka rysowania w programie typu CAD
- Poszerzanie wiedzy członków na temat projektowania
- Nawiązanie współpracy z instytucjami, które zajmują się projektowaniem
- Współpraca z studentami, pracownikami naukowymi oraz organizacjami studenckimi działających na terenie PWSZ
- Próba nawiązania współpracy z podobnymi kołami z innych PWSZ
Koło realizuje cele poprzez:
- Pracę społeczną oraz naukową członków koła
- Samokształcenie się członków
- Wzajemna pomoc członków
- Systematyczne spotkania koła
- Tworzenie oraz wspieranie projektów naukowych
- Organizację projektów, spotkań naukowych, szkoleń, konferencji, debat, prelekcji oraz wyjazdów na targi edukacyjne
- Wspieranie pomysłów i inicjatyw studenckich
Strona koła naukowego na Facebooku – link
Opiekun organizacji: dr inż. Mariusz Koprowski mariusz.koprowski@puz.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
Jakub Waliszewski 10829@pwsz.wloclawek.pl
Izabela Nowak 10979@pwsz.wloclawek.pl
KOŁO NAUKOWE „NOWE MEDIA” istnieje od 2017 roku i skupia obecnie 14 członków. Jest platformą do rozwoju zainteresowań, zdobywania wiedzy oraz umiejętności i kompetencji z dziedziny szeroko rozumianych nowych mediów. Organizuje własne wydarzenia o charakterze naukowym, edukacyjnym i kulturalnym. Stawia na naukę poprzez praktykę dzięki uczestniczeniu w warsztatach, konferencjach naukowych i spotkaniach z osobami z branży multimedialnej.
Jako zaangażowani studenci PUZ Włocławek mamy mnóstwo pomysłów i zapraszamy wszystkich zainteresowanych do współpracy!
Opiekunowie organizacji: dr hab. Piotr Zariczny piotr.zariczny@puz.wloclawek.pl, mgr Patryk Ciechanowski patryk.ciechanowski@puz.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
Prezes koła: Zuzanna Ziółkowska (11215@puz.wloclawek.pl)
Sekretarz koła: Magdalena Kędzierska (10025@pwsz.wloclawek.pl)
Zastępca prezesa: Arkadiusz Szczapiński (11055@pwsz.wloclawek.pl)
Skarbnik koła: Konrad Żakowiecki (10679@pwsz.wloclawek.pl)
Głównym celem działalności Koła Młodych Pedagogów jest rozwijanie pasji jego członków i podejmowanie działań, które wzmacniają nie tylko kompetencje pedagogiczne studentów, ale nade wszystko kompetencje społeczne, dlatego też członkowie KMP są otwarci na współpracę i gotowi na podejmowanie wciąż nowych wyzwań, zgodnie z mottem, że „czasem najzwyklejsze rzeczy mogą stać się niezwykłe, po prostu przez robienie ich z właściwymi ludźmi” (E. Green).
Działalność Koła Młodych Pedagogów, od samego początku swojego istnienia, zakłada funkcjonowanie w różnych obszarach aktywności:
- działań o charakterze naukowym (udział w szkoleniach, warsztatach, konferencjach, publikowanie artykułów naukowych);
- działań o charakterze społecznym na rzecz społeczności lokalnej (każdego roku członkowie KMP wraz ze społecznością akademicką PUZ we Włocławku angażują się w działania charytatywne i prace na rzecz dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz rodzin potrzebujących wsparcia);
- współpracy z przedstawicielami innych kół naukowych i organizacji działających na terenie PUZ we Włocławku oraz innych uczelni w kraju;
- nawiązywanie kontaktów z innymi placówkami m.in. placówkami o charakterze oświatowym, opiekuńczo-wychowawczym czy takimi jednostkami jak Policja czy Wojsko Polskie, Straż Miejska, Służba Więzienna itd.
- Od 2013 roku opiekę nad Kołem Młodych Pedagogów sprawuje dr Monika Kamper-Kubańska (z głosem doradczym dr. Pawła Sobierajskiego). Funkcję przewodniczących Koła od 2013 roku pełnili kolejno studenci: Magdalena Białek, Krzysztof Gapski, Klaudia Trybulska, Anna Haska, Agnieszka Szewczuk.
- Członkowie KMP dbają o zacieśnianie więzi i relacji koleżeńskich pomiędzy sobą i członkami innych kół, dlatego też z inicjatywy studentów co roku odbywa się spotkanie wigilijne, spotkania (przy ognisku) podsumowujące działalność koła.
- W szeregach KMP działają studenci nie tylko pedagogiki, ale także innych kierunków.
- W 2015 r. KMP przystąpiło do Ogólnopolskiego programu Komendy Głównej Policji PaT (Profilaktyka a Ty), poprzez podpisanie Deklaracji Akademickiej PaT, dzięki czemu PUZ we Włocławku stała się 13 uczelnią w Polsce będącą partnerem Komendy Głównej Policji.
- Opiekun koła dr Monika Kamper-Kubańska w 2015 roku został Ekspertem Programu PaT Komendy Głównej Policji;
- W ramach wypełniania swoich zobowiązań, Koło Naukowe Pedagogów od 2017 roku rokrocznie organizuje Dzień z Profilaktyką dla dzieci i młodzieży, ze szkół z terenu Włocławka jak i też z innych miast;
- Mimo, że Komenda Główna Policji zawiesiła ww. program, Koło Młodych Pedagogów kontynuuje aktywność profilaktyczną w zakresie zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, w kolejnych latach organizując różne akcje i eventy.
Opiekun organizacji: dr Monika Kamper-Kubańska monika.kamper-kubanska@puz.wloclawek.pl
Zarząd organizacji:
- Agnieszka Szewczuk – przewodniczący (10551@pwsz.wloclawek.pl)
- Monika Piątkowska – zastępca (10743@pwsz.wloclawek.pl)
- Asia Klinikowska – skarbnik (10539@pwsz.wloclawek.pl)
- Izabela Blankenburg – koordynator działań (10719@pwsz.wloclawek.p)
- Monika Michalska – koordynator działań (10177@pwsz.wloclawek.pl)
Zarząd organizacji:
- Grzegorz Jarębski – przewodniczący
- Adrian Rzadkowolski – zastępca
- Milena Stasiak – skarbnik
CELE
Anglojęzyczne Koło Dyskusyjne jest samodzielną organizacją studencką o charakterze
samokształceniowym. Głównym celem jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Jednocześnie organizacja ma za zadanie zachęcić studentów do większego zaangażowania w życie uczelni oraz miasta.
ZADANIA
- kształcenie sprawności mówienia w języku angielskim;
- poszerzanie zasobu słownictwa oraz wiedzy z zakresu Business English
- rozwijanie umiejętności prowadzenia dyskusji
- poszerzanie zasobu słownictwa oraz wiedzy z zakresu historii i kultury krajów anglojęzycznych;
PROGRAM
Tematyka dyskusji obejmuje przede wszystkim współczesne problemy społeczno-gospodarcze jak również tematykę z zakresu historii, kultury i sztuki:
- poszukiwanie pracy
- lokalny rynek
- potencjał rozwojowy regionu
- ważne postacie i wydarzenia historyczne
- rola kultury i sztuki w edukacji
SPOSÓB REALIZACJI PROGRAMU
- dyskusje w grupach prowadzone stacjonarnie i/lub on-line
- spotkania z anglojęzycznymi gośćmi
- udział w wykładach i prelekcjach w języku angielskim
DZIAŁALNOŚĆ POZAUCZELNIANA
- udział w konferencjach, wykładach i konkursach organizowanych przez inne jednostki
- organizacja debat międzyuczelnianych
- organizacja wykładów i prelekcji dla studentów lub uczniów szkół średnich
OPIEKUNOWIE
mgr Joanna Lewandowska joanna.lewandowska@puz.wloclawek.pl
mgr Piotr Gołembiewski piotr.golembiewski@puz.wloclawek.pl
CZŁONKOWIE
- studenci Państwowej Uczelni Zawodowej
- studenci goszczący na uczelni w ramach programu ERASMUS PLUS
- absolwenci uczelni będący członkami Klubu Absolwenta
WARUNKI CZŁONKOSTWA
Anglojęzyczne Koło Dyskusyjne zrzesza studentów Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku bez względu na poziom znajomości języka.
REKRUTACJA
Zapisy on-line w pierwszym miesiącu nowego semestru
Organizacje studenckie funkcjonujące przy Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku zobowiązane są przedkładać Rektorowi „Plan działania” na każdy rok akademicki. Plan działania przedkłada się Rektorowi nie później niż do 30 listopada w rozpoczętym roku akademickim.
Wzór planu działania organizacji studenckiej w danym roku akademickim
Ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 roku (Dz.U. z 2020 roku poz. 85) w artykule 111 stanowi o prawie studentów do zrzeszania się w organizacjach studenckich. Od chwili powstania organizacji studenckiej zrzeszającej studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej we Włocławku działającej na podstawie ww. przepisu, organ tej organizacji (zazwyczaj zarząd), jest zobowiązany poinformować Rektora o jej powstaniu. Uczelnia może przeznaczać środki na realizację statutowych działań organizacji studenckich. W przypadku przeznaczenia przez Uczelnię środków na działalność statutową organizacji, organizacja ta jest zobowiązana przedstawić sprawozdanie z wykorzystania tych środków Rektorowi.
W statutach organizacji studenckich należy uwzględnić:
- nazwę organizacji;
- cele i zadania organizacji;
- zasady nabycia i utraty członkostwa, prawa i obowiązki członków;
- zasady wybierania i odwoływania organów organizacji;
- zakres kompetencji organów organizacji, ewentualnie kompetencje osób funkcyjnych;
- warunki rozwiązania organizacji
- tryb uchwalania statutu i jego zmian.
Statuty mogą zawierać inne postanowienia wynikające ze specyfiki celów i zadań przyjętych przez organizację studencką.
Konstruowanie nazwy organizacji:
(nazwa własna organizacji) <–> (forma organizacji) przy Państwowej Uczelni Zawodowej we Włocławku.
W przypadku tworzenia organizacji studenckich będących kołami naukowymi, zespołami artystycznymi lub zespołami sportowymi, osobą pełniącą funkcję opiekuna organizacji, może być wyłącznie nauczyciel akademicki zatrudniony w Uczelni.
W przypadku tworzenia innych niż koła naukowe, zespoły artystyczne lub zespoły sportowe organizacji studenckich opiekunem może zostać pracownik Uczelni niebędącym nauczycielem akademickim.
Osoby, które wyrażają zgodę na pełnienie funkcji opiekuna organizacji studenckiej zobowiązane są uzyskać zgodę bezpośredniego przełożonego.
Walne zebranie założycielskie odbywa się w minimalnej liczbie pięciu członków. Walne zebranie założycielskie odbywa się zgodnie z ustalonym porządkiem obrad przekazanym
z odpowiednim wyprzedzeniem zapraszanym członkom założycielom organizacji studenckiej. W walnym zebraniu założycielskim uczestniczy opiekun organizacji.
- wzór porządku obrad Walnego Zebrania założycielskiego – (załącznik);
- wzór uchwały o utworzeniu uczelnianej organizacji studenckiej – (załącznik);
- wzór uchwały o uchwaleniu Statutu – (załącznik);
- wzór uchwały o wyborze zarządu – (załącznik).
W przypadku wybierania przewodniczącego oraz protokolanta walnego zebrania założycielskiego głosowanie może odbywać się w sposób jawny (np. przez podniesienie ręki)
Wybory zarządu lub innych organów uczelnianej organizacji studenckiej powinna przeprowadzić komisja skrutacyjna (GŁOSOWANIA W SPRAWACH PERSONALNYCH ODBYWAJĄ SIĘ W GŁOSOWANIU TAJNYM), głosowanie w sprawie wyboru komisji skrutacyjnej może odbywać w głosowaniu jawnym.
Członek komisji skrutacyjnej nie może kandydować do wybieranych organów!
W trakcie funkcjonowania uczelnianej organizacji studenckiej, Rektor może żądać przedłożenia określonych dokumentów związanych z działalnością organizacji. Rektor uchyla akt organu uczelnianej organizacji studenckiej niezgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, statutem uczelni, regulaminem studiów lub regulaminem tej organizacji. Na rozstrzygnięcie w sprawie uchylenia aktu służy, w terminie 30 dni od dnia jego doręczenia, skarga do sądu administracyjnego. Przepisy o zaskarżaniu do sądu administracyjnego decyzji administracyjnych stosuje się odpowiednio.