Obsługa informatyczna
Logowanie
Aby zalogować się do uczelnianej skrzynki e-mail:
- Wchodzimy na uczelnianą stronę internetową www.puz.wloclawek.pl.
- Klikamy w ikonkę znajdującą się w lewym, dolnym rogu strony z napisem “Poczta e-mail”.
- Studenci jako nazwę użytkownika podają nr_albumu@puz.wloclawek.pl a wykładowcy imię.nazwisko@puz.wlocławek.pl.
- Hasło do pierwszego logowania zostanie Państwu przekazane na pierwszych zajęciach z Technologii Informacyjnej lub przez Panie z sekretariatu.
RESETOWANIE HASŁA
Student który zapomniał hasła do swojej poczty powinien zgłosić się z legitymacją studencką do właściwego sobie sekretariatu instytutu.
W sekretariacie po zweryfikowaniu danych studenta zostanie ustalone tymczasowe hasło, które zostanie przesłane na prywatną skrzynkę e-mail lub smsem w ciągu 3 dni roboczych.
Logowanie
Aby zalogować się do uczelnianej skrzynki e-mail:
- Wchodzimy na uczelnianą stronę internetową www.puz.wloclawek.pl.
- Wybieramy z menu “Student” a następnie “e-learning”. Kliknięcie powoduje otwarcie uczelnianej platformy e-learningowej moodle.puz.wloclawek.pl.
- Studenci jako nazwę użytkownika podają nr albumu a wykładowcy imię.nazwisko.
- Jeśli prawidłowo wpiszemy nazwę użytkownika i hasło wciskamy przycisk Zaloguj się.
RESETOWANIE HASŁA
Student który zapomniał hasła do swojego konta Moodle powinien zgłosić się z legitymacją studencką do właściwego sobie sekretariatu instytutu.
W sekretariacie po zweryfikowaniu danych studenta zostanie ustalone tymczasowe hasło, które zostanie przesłane na uczelnianą skrzynkę e-mail lub smsem w ciągu 3 dni roboczych.
Kontakt
Administratorem uczelnianej platformy e-learningowej jest informatyk, Pan Jarosław Struś.
Czas pracy: poniedziałek-piątek 7:30-15:30
e-mail: jaroslaw.strus@pwsz.wloclawek.pl
pok. nr 18,
telefon: 668 075 480
Czym jest Microsoft Image?
Dawnień DreamSpark lub MSDN AA (ang. Microsoft Developer Network Academic Alliance) to inicjatywa firmy Microsoft Corporation (Redmont, USA) udostępniania na korzystnych warunkach licencji na użytkowanie jej oprogramowania uczelniom wyższym realizującym programy nauczania informatyki dla wielu dziedzin i zastosowań.
Uczestnikiem (subskrybentem) MSDN AA może zostać Wydział uczelni wyższej spełniający kryterium nauczania informatyki w programach studiów. Uczestnictwo w MSDN AA ma formę subskrypcji odnawianej w cyklu rocznym, która zapewnia dostęp do oprogramowania systemowego (systemy operacyjne), narzędziowego (m.in. narzędzia programistyczne) i aplikacyjnego firmy Microsoft za wyjątkiem pakietu MS Office.
Co to jest ELMS?
ELMS (E-academy License Management System) jest to system pozwalający na automatyczną dystrybucję oprogramowania Microsoft Image wśród użytkowników. Każdy wydział posiadający Microsoft Image może nieodpłatnie skorzystać z ELMS i dzięki temu umożliwić swoim studentom legalne pobieranie oprogramowania Microsoft Image poprzez stronę internetową.
System działa na zasadzie sklepu internetowego w którym ceny są zawsze równe 0 zł. Oprogramowanie wraz z kluczami można pobierać wprost ze strony bez potrzeby pisania jakichkolwiek podań.
Możliwości i ograniczenia
Oprogramowanie udostępniane w ramach subskrypcji Microsoft Image nie posiada ograniczeń funkcjonalnych i może być instalowane na dowolnej liczbie komputerów subskrybenta pod warunkiem wykorzystywania go wyłącznie do projektowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych oraz działalności naukowo-badawczej.
Pracownicy i studenci mogą korzystać z oprogramowania udostępnianego w ramach subskrypcji Microsoft Image bez ograniczeń w zakresie wyboru produktów, ale z indywidualnymi (personalnymi) ograniczeniami, co do ilości kopii, jakie można zainstalować. Użytkownicy mogą instalować to oprogramowanie na swoich służbowych i domowych komputerach osobistych.
Oprogramowania udostępniane w ramach subskrypcji Microsoft Image nie można natomiast wykorzystywać do prowadzenia jakiejkolwiek działalności o charakterze dochodowym bądź dla potrzeb działalności administracyjno-organizacyjnej (np. w Dziekanatach, do prowadzenia serwerów wydziałowych niezwiązanych z dydaktyką, itp.). Oprogramowania dostępnego w ramach subskrypcji Microsoft Image nie wolno również wykorzystywać do budowania i eksploatacji infrastruktury informatycznej uczelni (np. na serwerach ogólnouczelnianych).
Dostęp do programu MSDN AA mają jedynie studenci kierunków technicznych
Student, który zakończył edukację, może w dalszym ciągu niekomercyjnie (w celach niezarobkowych) używać oprogramowania Microsoft Image. Nie może jednak uaktualniać go do innej wersji (przykładowo mając Windowsa 7 z Microsoft Image nie można go uaktualnić do Windowsa 8). Może dalej korzystać z poprawek (np. za pośrednictwem Windows Update). Może również wykonywać kopie bezpieczeństwa takiego programowania oraz je odtwarzać.
Po ukończeniu studiów student nadal może korzystać z oprogramowania zawartego w Microsoft Image. Ważne jest aby to oprogramowanie było nadal wykorzystywane do celów edukacyjnych i badawczych (nie komercyjnych). Można korzystać po zakończeniu studiów, jednak nie można już programów instalować ponownie, czyli jeśli zakończymy studia i będziemy chcieli przeinstalować system (np. Windows 8), to nie możemy tego już zrobić. Możemy jednak przywrócić system ze zrobionej wcześniej kopii zapasowej.
Dane do logowania na Microsoft Image, student otrzymuje w mailu uczelnianym zaraz po założeniu konta w usłudze Microsoft.
Procedura zmiany hasła
LOGOWANIE
Aby zalogować się do Wirtualnej Uczelni:
- Wchodzimy na uczelnianą stronę internetową www.pwsz.wloclawek.pl.
- Następnie w Student i Wirtualna Uczelnia.
- Studenci jako nazwę użytkownika podają nr_albumu a wykładowcy nr_PESEL.
- Hasło dla studentów pierwszego roku do logowania w WD zostanie ustawione na początku października i będzie rozdane przez Panie z sekretariatów.
Procedura zmiany hasła
Są dwa sposoby resetowania hasła w Wirtualnej Uczelni
Sposób 2:
Student który zapomniał hasła do swojego konta powinien wysłać e-mail z własnej, uczelnianej skrzynki pocztowej do właściwego sobie sekretariatu instytutu.
W sekretariacie po zweryfikowaniu danych studenta zostaje wygenerowane nowe hasło tymczasowe które zostaje odesłane studentowi na jego uczelnianą skrzynkę e-mail.
Procedura zmiany hasła
Logowanie do Systemu Legalis w wersji „no limit” we wszystkich budynkach PWSZ we Włocławku, odbywa się przez stronę www.legalis.pl (przycisk Zaloguj po IP).
Z filmu dowiesz się:
- Jak dotrzeć do poszukiwanej podstawy prawnej?
- Jak odnaleźć komentarze omawiające konkretny przepis?
- Jak szybko zapoznać się z treścią orzeczeń przywoływanych w komentarzu?
- Jak szybko stworzyć pismo procesowe, korzystając ze wzorów?
- Jakie inne dokumenty w Systemie Legalis mogą ułatwić Ci pracę?
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku zakupiła oprogramowanie „Statistica Rozszerzony Pakiet Akademicki + Zestaw do Analiz Marketingowych i Rynkowych”, w ramach wielostanowiskowej licencji akademickiej dla pracowników i studentów Uczelni (z limitem 500 stanowisk) na okres od 16.11.2022 roku do 15.05.2025 roku.
Oprogramowanie jest zainstalowane w pracowniach komputerowych:
– ul. Mechaników 3 w salach: 205, 2016, Bibliotece, a od 2023 roku w salach: 102 i 103;
– ul. Energetyków 30 w salach: 48 i 49;
– ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25 w sali 203.
Oprogramowanie dostępne jest także do samodzielnej instalacji na własnym komputerze. W celu uzyskania licencji należy się zgłosić mailowo do dr. Marka Ręklewskiego (marek.reklewski@pans.wloclawek.pl).
Warunki korzystania z licencji:
1. Oprogramowanie Statistica jest dostępne dla pracowników i studentów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku.
2. Oprogramowanie może być wykorzystywane przez pracowników i studentów PANS we Włocławku tylko do celów niekomercyjnych (dydaktycznych, edukacyjnych i naukowo-badawczych) związanych z PANS we Włocławku.
3. Osoba, która uzyskała od uczelnianego administratora licencji dostęp do oprogramowania nie powinna go udostępniać osobom trzecim.
4. Osoba, która przestała być pracownikiem/studentem PANS we Włocławku, traci prawo do korzystania z oprogramowania (oprogramowanie powinno zostać odinstalowane).
5. Licencja jest ważna od 16.11.2022 do 15.05.2025 r. Po tym terminie oprogramowanie powinno zostać odinstalowane. Jeżeli po tym terminie użytkownik nadal będzie zainteresowany wykorzystywaniem oprogramowania, zobowiązany jest do skontaktowania się z uczelnianym administratorem licencji w celu uzyskania odpowiedniej licencji.
Oprogramowanie zostało zakupione ze środków przedsięwzięcia Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości (umowa nr MEiN/2022/6/DIR/DID z 9 maja 2022 roku), Zadanie 4. Dostosowywanie istniejących zasobów dydaktycznych Uczelni do warunków zawodowych zbliżonych do infrastrukturalnych warunków pracy (Pracownia technologii informacyjnych).
ul. Mechaników 3
ul. Obrońców Wisły 1920r. 21/25
Kontakt
Sprawy dotyczące pomocy w obsłudze środków audiowizualnych i komputerów podlegają informatykom:
Obiekty przy ul. Mechaników 3
Jarosław Struś
e-mail: jaroslaw.strus@pwsz.wloclawek.pl
pok. nr 18
telefon 668 075 480
Obiekty przy ul. Mechaników 3
Błażej Baranowski
e-mail: blazej.baranowski@pwsz.wloclawek.pl
pok. nr 18
telefon 668 075 549
Obiekty przy ul. Obrońców Wisły 21/25
Bartosz Góreczny
e-mail: bartosz.goreczny@puz.wloclawek.pl
pok. nr 18
telefon 668 075 480