Studia
bezpłatne
Studia stacjonarne
(w tym dla pracujących)
Czas trwania:
3 lata
Erasmus+
+ Przedmioty
w języku obcym
960 godzin praktyk
* możliwość uznania doświadczenia zawodowego na poczet praktyk
Wysokie
stypendia
O kierunku
Dla kogo kierunek?
Kierunek skierowany jest do:
- osób zainteresowanych tematyką komunikacji społecznej,
nowych mediów, e-biznesem, grafiką, dziennikarstwem,
reklamą - osób prowadzących swoje własne firmy, chcący rozwinąć swoją
wiedzę na temat marketingu i mediów społecznościowych - osób pracujących w marketingu, promocji, PR i mediach


Perspektywy zatrudnienia
Dokąd po studiach?
- agencje marketingowe
- start-up’y
- sklepy internetowe (e-commerce)
- redakcje portali internetowych
- działy firm odpowiedzialne za marketing
Przykłady stanowisk pracy:
- manager marketingu
- social media manager
- dziennikarz
- specjalista SEO
- specjalista SEM
- kierownik projektu internetowego.
Ucz się od praktyków
- Nauczysz się wykorzystywać media społecznościowe, narzędzia do analityki oraz e-commerce w działaniach biznesowych;
- Zdobędziesz wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne pozwalające odnaleźć się we współczesnym społeczeństwie informacyjnym;
- Zaczniesz budować swoją karierę zawodową w oparciu o nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne oraz szeroko pojęte umiejętności społeczne;
- Kierunek Nowe Media i E-biznes jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku w zakresie specjalistów posiadających umiejętności kreowania wizerunku, budowania marki, promocji produktów i budowania relacji.

Program studiów
Poznaj program kierunku Nowe Media i E-biznes
Informacje podstawowe
Poziom: studia pierwszego stopnia (licencjat)
Kierunek: nowe media i e-biznes
Profil: praktyczny
Forma: studia stacjonarne
Język studiów: polski
Czas trwania: 3 lata
Liczba ECTS: 180
Dyscypliny: Nauki o komunikacji społecznej i mediach (wiodąca), Nauki o zarządzaniu i jakości (towarzysząca)
Informacje organizacyjne
Nazwa wydziału: Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych
Nazwa zakładu: Zakład Nowych Mediów
Kierownik zakładu: mgr Patryk Ciechanowski
Opis programu
Program kierunku Nowe Media i E-biznes odpowiada na potrzeby rynku pracy kształtowane przez szybkie zmiany w technologii i społeczeństwie związane z rozwojem Internetu. Oferuje on szeroki wachlarz możliwości zatrudnienia w branży nowych mediów. W ramach programu, studenci mogą rozwijać umiejętności poprzez innowacyjne przedmioty, w tym m.in. Sztuczna inteligencja w praktyce. Ponadto, obecność przedmiotów prowadzonych w języku obcym (m.in. język angielski w nowych mediach) pozwala na lepsze przygotowanie do pracy w międzynarodowym środowisku.
Więcej informacji o programie studiów znajduje się tutaj.
Wymagania:
W rekrutacji kandydat otrzymuje punkty za przedmioty z egzaminu maturalnego, egzaminu dojrzałości, Międzynarodowej Matury. Dla kierunku nowe media i e-biznes są to: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie, matematyka, język obcy. Pod uwagę brany jest jeden przedmiot, którego wynik jest najkorzystniejszy dla kandydata.
Przedmiot | Liczba Godzin | Liczba punktów ECTS |
Socjologia Mediów | 30 | 4 |
Edukacja medialna | 30 | 4 |
Media tradycyjne – prasa, radio, telewizja | 25 | 3 |
Podstawy zarządzania | 35 | 3,5 |
Podstawy digital marketingu | 35 | 4 |
Technologia informacyjna | 30 | 1 |
Warsztaty integracyjne | 12 | 1 |
Skuteczne komunikowanie | 15 | 1 |
Podstawy psychologii | 30 | 3,5 |
Podstawy prawa cywilnego | 35 | 4 |
Podstawy filozofii / Podstawy etyki* | 15 | 1 |
* Przedmioty do wyboru
Przedmiot | Liczba Godzin | Liczba punktów ECTS |
Kultura w mediach | 30 | 3 |
Teoria i praktyka komunikacji w mediach | 40 | 5 |
Marketing polityczny | 25 | 3 |
Analityka internetowa i UX design | 15 | 1,5 |
Psychologia społeczna | 35 | 3.5 |
Autoprezentacja | 15 | 1 |
Ochrona własności intelektualnej | 10 | 1 |
Lektorat języka obcego* | 30 | 1 |
Praktyka zawodowa (open space) | 330 | 0,5 |
Praktyka zawodowa (tradycyjna)* | 10,5 |
* Przedmioty do wyboru
Przedmiot | Liczba Godzin | Liczba punktów ECTS |
Nowe media | 20 | 2 |
Strategie i modle e-biznesu | 40 | 3,5 |
Własna działalność gospodarcza | 20 | 1 |
Sztuczna Inteligencja w praktyce | 20 | 2 |
Podstawy HTML i CSS | 25 | 2 |
Wychowanie fizyczne* | 30 | 0 |
Zarządzanie stresem | 15 | 1 |
Warsztaty językowe | 20 | 1,5 |
Lektorat języka obcego | 30 | 1 |
Język angielski w nowych mediach | 20 | 1,5 |
Projektowanie graficzne | 25 | 1,5 |
Metodologia badań społecznych | 50 | 5 |
Praktyka zawodowa (tradycyjna)* | 240 | 8 |
* Przedmioty do wyboru
Przedmiot | Liczba Godzin | Liczba punktów ECTS |
Badania rynku starych i nowych mediów | 30 | 3 |
Rachunkowość małych firm | 35 | 3 |
Psychologia reklamy/Psychologia zachowań konsumenckich* | 20 | 2 |
Social media marketing | 50 | 4,5 |
Zarządzanie i edycja stron www opartych o CMS | 20 | 1,5 |
Wychowanie fizyczne* | 30 | 0 |
Warsztaty emisji głosu | 15 | 1 |
Lektorat języka obcego | 30 | 3 |
Konwersatorium w j. angielskim: (1) Internet trends, (2) Storytelling for Marketing (3) Best Business Movies for Learning English* | 15 | 1,5 |
Law and Morality / European Legal Culture* | 15 | 1 |
Seminarium dyplomowe* | 20 | 1,5 |
Praktyka zawodowa (tradycyjna)* | 240 | 8 |
* Przedmioty do wyboru
Przedmiot | Liczba Godzin | Liczba punktów ECTS |
Polityka i władza w mediach | 20 | 2 |
Design Thinking | 15 | 1 |
Zarządzanie zasobami ludzkimi | 30 | 2,5 |
Zarządzanie projektami | 25 | 2 |
Marketing w wyszukiwarkach internetowych | 50 | 5 |
Warsztaty do wyboru: (1) Skuteczna sprzedaż i negocjacje / (2) Employer branding i marka osobista* | 20 | 2 |
Lektorat języka obcego | 30 | 4 |
Przedmiot w języku obcym | 10 | 1 |
Warsztaty fotograficzne | 15 | 1,5 |
Ćwiczenia kreatywnego pisania | 15 | 1,5 |
Seminarium dyplomowe* | 20 | 2,5 |
Praktyka zawodowa (tradycyjna)* | 150 | 5 |
* Przedmioty do wyboru
Przedmiot | Liczba Godzin | Liczba punktów ECTS |
Public Relations | 20 | 2 |
E-dziennikarstwo | 20 | 2,5 |
Prawo branży internetowej | 15 | 2 |
Warsztaty do wyboru: (1) Grywalizacja / (2) Biznesowa gra symulacyjna* | 20 | 2 |
Tworzenie i zarządzanie e-sklepem | 30 | 4 |
Strategia marketingowa w Internecie | 30 | 4 |
Bezpieczeństwo w sieci | 20 | 2,5 |
Zarządzanie karierą zawodową | 15 | 1 |
Realizacja materiałów wideo | 30 | 4 |
Seminarium dyplomowe* | 20 | 6 |
* Przedmioty do wyboru
Nasi absolwenci
Sprawdź co mówią o nas nasi absolwenci!



Partnerzy kierunku Nowe Media i E-Biznes
Poznaj naszych partnerów!
✔︎ Praktycy w roli wykładowców, którzy zajęcia dydaktyczne opierają na podstawie własnych działań;
✔︎ 960 godz. praktyki zawodowej w firmach związanych z kierunkiem;
✔︎ Przy kierunku pracuje Rada Ekspertów składająca się z przedstawicieli m.in. z Centrum Kultury Browar B., TV Kujawy, toruń.direct, Exea Smart Space, Nokia, Klaster Biznes i Innowacje we Włocławku;
✔︎ Przy kierunku działa Koło Naukowe „Nowe Media”, w którym studenci realizują niestandardowe projekty.
✔︎ Psychologia reklamy
✔︎ Marketing polityczny
✔︎ Projektowanie graficzne
✔︎ Social media marketing
✔︎ Public Relations
✔︎ Efektywny copywriting
✔︎ Strategie i modele e-biznesu
✔︎ Prawo e-biznesu
✔︎ Psychologia zachowań konsumenckich
✔︎ E-dziennikarstwo
✔︎ Absolwent specjalności Media i komunikacja społeczna posiada ogólną wiedzę z zakresu socjologii, psychologii, nauk o mediach i kulturze, nauk o poznaniu i komunikacji społecznej, marketingu i zarządzania. Ta podbudowa teoretyczna pozwala mu odnaleźć się na rynku pracy w obszarach promocji usług i towarów, kreowania wizerunku firmy, we współpracy z mediami i pracy w mediach (w tym internetowych); jest też przygotowany do samozatrudnienia.
✔︎ Specjalność E-biznes kształci absolwentów do pracy w każdym środowisku zawodowym. Są oni przygotowani zarówno do kreowania własnych przedsięwzięć biznesowych w sieci, jak i do pracy w dowolnej instytucji, na stanowiskach związanych z zarządzaniem jej aktywnością w Internecie. Absolwent specjalności E-biznes posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje łączące w sobie elementy o charakterze technologicznym (projektowanie stron internetowych) z zarządzaniem (np. budowanie strategii, zarządzanie projektami), ze szczególnym naciskiem na nowoczesny marketing.
Efekty uczenia się dla kierunku Nowe Media i E-Biznes
[kliknij aby przejść]
✔︎ mgr Patryk Ciechanowski
✔︎ dr hab. Piotr Zariczny, prof. PANS
✔︎ dr hab. Radoslaw Sajna-Kunowsky
✔︎ dr hab. Andrzej Kansy
✔︎ dr Maciej Krzemiński, prof. PANS
✔︎ dr Agnieszka Powierska-Domalewska
✔︎ dr Mariusz Lewandowski
✔︎ dr Katarzyna Andruszkiewicz
✔︎ Dr Justyna Sulejewska
✔︎ mgr Iwona Dominiak
✔︎ mgr Paulina Sajna-Kosbucka
✔︎ mgr Marcin Ogiński
gdzie pomagam firmom budować ich wizerunek za pomocą nowych mediów,
a także narzędzi e-commerce. Cieszę się, że mogłam studiować na PANS we Włocławku”.

Studiuj Nowe Media i E-biznes we Włocławku
Lub dowiedz się więcej o rekrutacji.
Kierownik zakładu Nowych Mediów
Nowe Media i E- Biznes

mgr Patryk Ciechanowski
„Nasz kierunek z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem, co w sumie nie dziwi. Dobra umiejętność posługiwania się cyfrowymi narzędziami jest niezbędna w znalezieniu dobrze płatnej pracy lub rozwijaniu własnego biznesu. Naszych studentów wyposażamy w wiedzę, umiejętności i kompetencje z szerokiego zakresu, do którego należą m.in.: marketing internetowy, ecommerce, dziennikarstwo, czy psychologia biznesu”
Zobacz także
Dziedzina
Nauki społeczne
Profil kształcenia
Praktyczny
Poziom kształcenia
Studia I stopnia
Forma studiów
Stacjonarne z trybem
dla pracujących
Czas trwania
3 lata (6 semestrów)