Jesteśmy uczelnią przyjazną
dla osób z niepełnosprawnością
Do podstawowych zadań uczelni należy m. in. stwarzanie osobom niepełnosprawnym warunków do pełnego udziału w procesie przyjmowania na studia w celu odbywania kształcenia, kształceniu oraz prowadzeniu działalności naukowej. Uczelnia dysponuje wydzielonym Funduszem Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, na którym gromadzone są środki otrzymywane z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w formie dotacji na realizację w/w zadań.
Budynki dydaktyczne Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku dostosowane są dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na etapie ich budowy bądź przebudowy przewidziano działania zmierzające do zastosowania różnych rozwiązań zmierzających do przystosowania budynków dla osób o różnym stopniu i rodzaju niepełnosprawności.
Na terenie obiektów znajdują się miejsca parkingowe wyznaczone wyłącznie dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami. Ruch na poszczególne kondygnacje budynków zapewniają windy. Wejścia do budynków posiadają podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich. Budynki dydaktyczne posiadają przystosowane łazienki wyłącznie na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
W Biurze Rekrutacyjnym oraz w Bibliotece Uczelnianej wydzielone są stanowiska komputerowe wyposażone: w biurko z regulowaną wysokością blatu dla studentów z niepełnosprawnością ruchową, w komputer z klawiaturą dla osób niedowidzących wraz z oprogramowaniem powiększającym i automatycznie czytającym tekst znajdujący się na ekranie komputera. Ponadto na wyposażeniu czytelni bibliotecznej znajduje się powiększalnik tekstu.
Uczelnia czyni wszelkie starania, aby zapewnić kandydatom na studia oraz studentom z niepełnosprawnościami jak najlepsze warunki do pełnego udziału w procesie rekrutacji oraz kształcenia. Celem uczelni jest wyrównywanie szans edukacyjnych studentów z niepełnosprawnościami, diagnozowanie, na podstawie przeprowadzanych ankiet potrzeb i problemów związanych z procesem kształcenia oraz szukanie najlepszych sposobów umożliwiających ich zaspakajanie i rozwiązywanie.
W celu określenia potrzeb osób z niepełnosprawnościami zostały wprowadzone ankiety. Zebrane informacje pozwolą na poznanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami i przygotowanie odpowiednich usług.
Wypełnione ankiety należy dostarczyć do Pełnomocnika ds. dostępności i studentów z niepełnosprawnościami (ul. Mechaników 3, pok. nr 11).
Kwestionariusz dla osób z niepełnoprawnościami przyjętych na studia
Ankieta dla studentów z niepełnosprawnościami
Oferujemy poniższe formy wsparcia:
Ponadto zgodnie z Regulaminem studiów w uzasadnionych przypadkach, wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, student może ubiegać się o:
- Zmianę formy egzaminów, zaliczeń, kolokwiów oraz czasu ich trwania dostosowaną do jego możliwości
- Dodatkowe zajęcia wyrównawcze z przedmiotów dydaktycznych
- Indywidualną organizację studiów
- Korzystanie z usług tłumacza migowego
- Dostosowanie materiałów dydaktycznych do jego potrzeb i możliwości, np. przygotowanie materiałów w powiększonym druku
- Możliwość – za zgodą prowadzącego zajęcia - alternatywnego notowania treści zajęć np. poprzez nagrywanie, robienie zdjęć lub otrzymanie materiałów dotyczących zajęć od prowadzącego
- Organizację zajęć z wychowania fizycznego odpowiednio dostosowanych do jego możliwości
- Inne udogodnienia, umożliwiające studiowanie na takich samych warunkach jak studenci pełnosprawni
Wsparciem mogą być objęci nie tylko studenci, którzy posiadają orzeczenie o niepełnosprawności, ale także osoby, które są przewlekle chore lub w wyniku nagłej choroby czy wypadku są czasowo niezdolne do pełnego uczestnictwa w zajęciach.
Uczelniana wypożyczalnia sprzętu
Studenci z niepełnosprawnością mają możliwość bezpłatnego wypożyczania specjalistycznego sprzętu/oprogramowania wspomagającego studiowanie.
Ponieważ planujemy na bieżąco rozszerzać ofertę wypożyczalni prosimy studentów z niepełnosprawnościami o zgłaszanie swoich indywidualnych zapotrzebowań. Wniosek powinien zawierać uzasadnienie ze wskazaniem powiązania niepełnosprawności z potrzebą korzystania podczas studiów z danego sprzętu czy oprogramowania.
Obecnie w ofercie wypożyczalni znajdują się następujące urządzenia:
- Dyktafony cyfrowe Olympus – 15 sztuk;
- Lupy elektroniczne Portale Video Magnifier – 2 sztuki;
- Klawiatura dla osób słabowidzących ZoomText – 1 sztuka;
- Klawiatura jednoręczna MALTRON – 1 sztuka.
- System wspomagania słyszenia PHONAK Pen – 1 sztuka
- Tablety – 4 sztuki
- Słuchawki z przewodnictwem kostnym – 1 sztuka
- Mysz pionowa do komputera – 4 sztuki
Aby wypożyczyć sprzęt należy (w pok. nr 11, ul. Mechaników 3) złożyć wniosek.
stanowiska multimedialne
Studenci z niepełnosprawnością mają możliwość bezpłatnego korzystania z niżej wymienionego sprzętu:
- komputer;
- kserokopiarka;
- skaner;
- drukarka.
Aby skorzystać ze stanowiska należy (w pok. nr 11, ul. Mechaników 3) złożyć wniosek.
Stanowiska znajdują się w:
Siedziba Pełnomocnika ds. dostępności i studentów z niepełnosprawnościami (pok. nr 11, ul. Mechaników 3)
Punkt czynny jest w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. 8:00 – 15:00, we wtorek w godz. 9:00 – 17:00
Biblioteka Uczelniana (ul. Mechaników 3)
Punkt czynny jest zgodnie z godzinami otwarcia biblioteki (poniedziałek 8:00 – 15:00; wtorek-piątek 8:00 – 18:00; sobota 8:00 – 15:00 w terminach zjazdów).
Wydział Nauk o Zdrowiu (pok. nr 6, ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25)
Punkt czynny jest w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. 8:00 – 15:00, we wtorek w godz. 9:00 – 17:00
Wsparcie psychologiczne, doradcy zawodowego oraz pomoc prawna
Oferujemy studentom z niepełnosprawnościami bezpłatne indywidualne konsultacje z psychologiem, doradcą zawodowym oraz pomoc prawną.
Aby skorzystać z proponowanych form wsparcia należy (w pokoju nr 11, przy ul. Mechaników 3) złożyć wniosek o udzielenie wsparcia wraz z aktualnym orzeczeniem właściwego organu potwierdzającego niepełnosprawność lub zaświadczenie lekarskie lub dokumentację medyczną potwierdzającą problemy zdrowotne (w przypadku konsultacji psychologicznych dokumenty potwierdzające niepełnosprawność lub problemy zdrowotne nie są obligatoryjne, student może w sposób opisowy przedstawić wystąpienie przesłanek uzasadniających potrzebę skorzystania z konsultacji).
Jeśli potrzebujesz pomocy psychologicznej możesz również skorzystać z bezpłatnej strony interwencji kryzysowej: https://zwjr.pl/ lub wykonać telefon:
116 111 – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży oferuje dyskretną i bezpieczną przestrzeń dla młodych osób poszukujących wsparcia i zrozumienia
116 123 – Kryzysowy Telefon Zaufania zapewnia natychmiastową pomoc dla osób doświadczających kryzysu psychicznego.
Serwisy działają anonimowo, oferując profesjonalne wsparcie i poradnictwo.
POMOC ASYSTENTA
Studenci z niepełnosprawnością mają możliwość skorzystania ze wsparcia asystenta studenta z niepełnosprawnością.
Pomoc asystenta obejmuje w zależności od potrzeb:
- sporządzanie notatek na zajęciach;
- przemieszczanie się do i z uczelni oraz na terenie uczelni;
- załatwianie spraw studenckich w sekretariatach;
- korzystanie z biblioteki.
Wniosek o przyznanie usługi asystenta studenta z niepełnosprawnością
STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Stypendium dla osób niepełnosprawnych może otrzymać student posiadający orzeczenie o niepełnosprawności, orzeczenie o stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie, o którym mowa w art. 5 oraz art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych.
Wnioski wraz z aktualnym orzeczeniem należy składać w terminie 21 dni od rozpoczęcia roku akademickiego. W sytuacji wydania przez organ orzekający orzeczenia po tym terminie lub w innym przypadku (np. wznowienie studiów, powrót z urlopu, przeniesienie z innej uczelni itp.), po złożeniu przez studenta pisemnych wyjaśnień dopuszcza się możliwość złożenia wniosku w trakcie trwania roku akademickiego. Prawo do stypendium ustala się od miesiąca, w którym złożono kompletny wniosek (przyznanie świadczenia uzależnione jest od stanu środków Funduszu Stypendialnego).
Wnioski o przyznanie na rok akademicki 2024/2025 stypendium dla osób niepełnosprawnych należy składać w terminie od 01.10.2024 r. do 21.10.2024 r.
Wnioski przyjmowane są w Dziale Nauczania (ul. Mechaników 3, pok. nr 11) w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. 10:00 – 14:00 oraz we wtorek w godz. 12:00 – 17:00.
Przedłużenie ważności orzeczeń:
Ustawa z dnia 19 grudnia 2023 r. o szczególnych rozwiązaniach w celu zachowania ważności niektórych orzeczeń o niepełnosprawności oraz orzeczeń o stopniu niepełnosprawności zakłada przedłużenie ważności tzw. orzeczeń covidowych, których ważność upłynęła w pandemii (ich ważność została wówczas “automatycznie” przedłużona) a także orzeczeń, których okres ważności upłynął po 5 sierpnia 2023 r. Zarówno orzeczenia covidowe, jak i te wygasające po 5 sierpnia 2023 r., będą ważne do 30 września 2024 r., jednak nie dłużej niż do dnia, w którym nowe orzeczenie o niepełnosprawności albo nowe orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, stanie się ostateczne.
Zgodnie z art. 6bb ust. 1 i 3 ustawy z dnia 24 lipca 2024 r. o zmianie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jeżeli wniosek o wydanie kolejnego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności został złożony w okresie ważności orzeczenia ustalającego niepełnosprawność albo orzeczenia ustalającego stopień niepełnosprawności, to zachowuje ono ważność do dnia wydania kolejnego ostatecznego orzeczenia, nie dłużej jednak niż do ostatniego dnia szóstego miesiąca następującego po dacie określającej tę ważność. W celu udokumentowania powyższej sytuacji student zobowiązany jest do dostarczenia zaświadczenia, wydanego przez przewodniczącego powiatowego zespołu, potwierdzającego złożenie wniosku oraz określającego termin ważności dotychczasowego orzeczenia o niepełnosprawności albo o stopniu niepełnosprawności.
Aktywny samorząd
Studenci z niepełnosprawnością posiadający orzeczenie o stopniu niepełnosprawności mogą ubiegać się o dofinansowanie kosztów studiowania w ramach Modułu II programu PFRON „Aktywny Samorząd”.
W ramach dofinansowania kosztów nauki można ubiegać się dodatek na pokrycie kosztów kształcenia. W n/w przypadkach dodatek może zostać zwiększony:
- nauka poza miejscem stałego zamieszkania;
- posiadanie Karty Dużej Rodziny;
- pobieranie nauki jednocześnie na dwóch kierunkach studiów;
- studia w przyśpieszonym trybie;
- potrzeba korzystania z tłumacza języka migowego;
- i inne.
Ponadto w ramach Modułu I programu osoba z niepełnosprawnością może ubiegać się o inną pomoc m. in. w zakresie likwidacji bariery transportowej, bariery w dostępie do uczestniczenia w społeczeństwie informacyjnym czy likwidacji barier w poruszaniu się.
Szczegółowe informacje na temat realizacji Programu w 2024r. można znaleźć na stronie PFRON Link do podmiany:
Wnioski o dofinansowanie można składać w formie elektronicznej w systemie SOW (https://sow.pfron.org.pl)
Nie posiadasz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ. Infolinia dla Użytkowników Systemu SOW: 0 800 889 777 (połączenie bezpłatne) Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 17.00 0 800 889 777 (połączenie bezpłatne) Czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 17.00 sow.pfron.org.pl |
Tłumacz Migam
Tłumacz Migam – usługa zdalnego tłumacza języka migowego.
Rodzaje dostępności usługi:
– Tłumacz Migam na stronie internetowej uczelni (dostępny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:30)
– Tłumacz Migam na stronie startowej uczelni (dostępny od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8:00-20:00)
– Tłumacz Migam na stronie www.tlumacz.migam.org
(dostępny od poniedziałku do niedzieli w godzinach 8:00-20:00). Osoba zainteresowana korzystaniem z tłumacza na swoim sprzęcie (telefonie/tablecie) powinna zgłosić się do Pełnomocnika ds. dostępności i studentów z niepełnosprawnościami w celu uzyskania adresu dostępu do usługi na terenie uczelni.
ALTERNATYWNE FORMY ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Studenci z niepełnosprawnościami w ramach zajęć z wychowania fizycznego (obowiązkowych na I roku studiów pierwszego stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich) mogą skorzystać z alternatywnych form zajęć wychowania fizycznego prowadzonych przez Studium Wychowania Fizycznego i Sportu. Do zajęć tych należą: pływanie, gra Boccia, bilard, badminton, rzutki Dart, szachy, warcaby, gimnastka oraz zajęcia ogólnousprawniające. Zaletą tych zajęć jest indywidualne podejście do potrzeb i możliwości każdego studenta.
Zapraszamy na stronę Studium Wychowania Fizycznego i Sportu: pans.wloclawek.pl/studium-wychowania-fizycznego-i-sportu
POKÓJ WYCISZENIA
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem korzystania z pokoju wyciszenia i skorzystania z tego wyjątkowego miejsca, które pozwoli Państwu odzyskać spokój i wewnętrzną równowagę.
REGULAMIN
Wydatek finansowany w ramach przedsięwzięcia „Dydaktyczna Inicjatywa Doskonałości” – edycja VI
Zrzeszenie Studentów Niepełnosprawnych jest organizacją studencką, która zrzesza studentów z niepełnosprawnościami i pełnosprawnych studentów PANS we Włocławku. Zarejestrowana została w dniu 23 lutego 2016 r.
Głównymi założeniami statutowymi organizacji są wspieranie i aktywizacja akademicka studentów niepełnosprawnych. Celem działań ZSN PANS jest przede wszystkim przełamywanie barier mentalnych oraz komunikacyjnych. Organizacja zajmuje się również organizacją imprez kulturalnych, integracyjno-adaptacyjnych oraz akcji charytatywnych.
Zarząd Zrzeszenia:
- Patryk Zieliński – przewodniczący
- Martyna Węczkowska – wiceprzewodnicząca
- Eliza Dulska – sekretarz
Kontakt
ul. Mechaników 3
87-800 Włocławek (pok. nr 11)
tel. 664 907 254 (opiekun zrzeszenia)
e-mail: zsn@pans.wloclawek.pl (zarząd zrzeszenia)
fanpage: https://www.facebook.com/zsnpwsz/?fref=ts
Zapraszamy wszystkich studentów do współpracy!
-
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku | www.pans.wloclawek.pl
Deklaracja dostępności
Wstęp do deklaracji
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.pans.wloclawek.pl
- Data publikacji strony internetowej: 2011-12-22
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-01-22
Dane teleadresowe
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
ul. 3 Maja 17, 87-800 Włocławek
Telefon: 054/231 60 80
Faks: 054/231 43 52
Adres e-mail: kancelaria@pans.wloclawek.plStatus pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- na stronie znajdują się dokumenty w formie skanów lub plików pdf
Ułatwienia na stronie
- podwyższony kontrast
- możliwość powiększenia wielkości liter
- skala szarości
- podkreślanie odnośników
- możliwość stosowania skrótów klawiszowych przeglądarki:
– TAB – przejście do kolejnego elementu
– SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
– SHIFT + TAB + F – przejście do wyszukiwarki
– SHIFT + ALT+ H – przejście do strony głównej
– SHIFT + ALT+ M – przejście do treści podstrony
– SHIFT + ALT+ 1-5 – przejście do menu
– ESC – anulowanie podpowiedziInformacje na temat sporządzenia deklaracji
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Deklarację sporządzono dnia: 2021-02-16.Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności strony:
Bartosz Bujarski
Telefon: 600 528 665
Adres e-mail: bartosz.bujarski@pans.wloclawek.plInformujemy, że każdy ma prawo:
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu
Wniosek powinien zawierać dane kontaktowe osoby zgłaszającej, wskazanie strony lub elementu strony, której żądanie dotyczy oraz określenie dogodnego sposobu przedstawienia informacji, jeżeli żądanie dotyczy udostępnienia informacji w formie alternatywnej.
Rozpatrzenia zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie terminu nie jest możliwe, należy poinformować wnoszącego żądanie o terminie realizacji zgłoszenia. Z zastrzeżeniem, że termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
W przypadku odmowy realizacji żądania przysługuje prawo do złożenia skargi z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także możliwość powiadomienia Rzecznik Praw Obywatelskich jako organu nadzorującego.
Dostępność architektoniczna obiektów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku
Wykaz budynków/lokalizacji:
Budynek dydaktyczny ul. Mechaników 3
- cztery miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo i poziomo (dwa przy wejściu do budynku, dwa z tyłu budynku),
- podjazd dla osób poruszających się na wózku, dla matek z wózkami lub osób z ograniczeniami mobilności (dostępny z tyłu budynku – wejście do budynku drzwiami bocznymi otwieranymi automatycznie),
- główne drzwi wejściowe oraz szczytowe otwierane automatycznie,
- portiernia (parter) z dostępem do tłumacza PJM,
- zapewniona komunikacja pionowa – dwie windy oznakowane pismem Braille’a, informacja głosowa (winda boczna), system przyzywowy,
- toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wyposażone w system przyzywowy (parter, 1, 2 i 3 piętro),
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku dostępna jest w formie wizualnej oraz głosowej – w budynku znajduje się system nawigacyjny Your Way Plus dla osób niewidomych i słabowidzących, działający za pomocą bezpłatnej aplikacji YourWay (aplikacja wykrywa zainstalowany w danym miejscu nadajnik, informuje użytkownika o jego obecności, a po wybraniu odpowiedniej opcji jest w stanie odczytać zawartą informację),
- w budynku zapewniona jest możliwość wejścia z psem asystującym,
- w obiekcie znajdują się punkty zbiórki dla osób potrzebujących pomocy/asysty przy ewakuacji (hol główny 1, 2, 3, 4 piętro) – oznaczone piktogramem, wyposażone w system przyzywowy,
- pomieszczenie dla osób ze szczególnymi potrzebami – pokój nr 9 (klucz do pobrania na portierni),
- pokój wyciszenia – pokój numer 18 (klucz do pobrania na portierni).
Centrum Nauk Technicznych i Nowoczesnych Technologii, budynek dydaktyczny ul. Energetyków 30
- dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo i poziomo,
- dwa podjazdy dla osób poruszających się na wózku, dla matek z wózkami lub osób z ograniczeniami mobilności,
- wejście główne na poziomie chodnika,
- wejście do auli z zewnątrz z poziomu chodnika,
- portiernia (parter) z dostępem do tłumacza PJM,
- zapewniona komunikacja pionowa – winda oznakowana pismem Braille’a, informacja głosowa, system przyzywowy
- toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wyposażone w system przyzywowy (parter, 1 i 2 piętro),
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku dostępna jest w formie wizualnej oraz głosowej – w budynku znajduje się system nawigacyjny Your Way Plus dla osób niewidomych i słabowidzących, działający za pomocą bezpłatnej aplikacji YourWay (aplikacja wykrywa zainstalowany w danym miejscu nadajnik, informuje użytkownika o jego obecności, a po wybraniu odpowiedniej opcji jest w stanie odczytać zawartą informację),
- w budynku zapewniona jest możliwość wejścia z psem asystującym,
- w obiekcie znajdują się punkty zbiórki dla osób potrzebujących pomocy/asysty przy ewakuacji (klatka schodowa boczna 1, 2 piętro) – oznaczone piktogramem, wyposażone w system przyzywowy.
Budynek dydaktyczny ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25
- dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo (wspólne z Domem Studenta),
- podjazd dla osób poruszających się na wózku, dla matek z wózkami lub osób z ograniczeniami mobilności,
- zapewniona komunikacja pionowa – winda oznakowana pismem Braille’a, system przyzywowy
- toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wyposażone w system przyzywowy (parter, 1 i 2 piętro),
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku dostępna jest w formie wizualnej oraz głosowej – w budynku znajduje się system nawigacyjny Your Way Plus dla osób niewidomych i słabowidzących, działający za pomocą bezpłatnej aplikacji YourWay (aplikacja wykrywa zainstalowany w danym miejscu nadajnik, informuje użytkownika o jego obecności, a po wybraniu odpowiedniej opcji jest w stanie odczytać zawartą informację),
- w budynku zapewniona jest możliwość wejścia z psem asystującym,
- w obiekcie znajdują się punkty zbiórki dla osób potrzebujących pomocy/asysty przy ewakuacji (hol główny 1 piętro, klatka schodowa przy auli 2 piętro) – oznaczone piktogramem, wyposażone w system przyzywowy.
Dom Studenta ul. Obrońców Wisły 1920 r. 21/25
- dwa miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo (wspólne z budynkiem dydaktycznym)
- podjazd dla osób poruszających się na wózku, dla matek z wózkami lub osób z ograniczeniami mobilności,
- zapewniona komunikacja pionowa – platforma pionowa wewnętrzna, system przyzywowy
- toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wyposażona w system przyzywowy (parter)
- portiernia (parter) z dostępem do tłumacza PJM,
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku dostępna jest w formie wizualnej oraz głosowej – w budynku znajduje się system nawigacyjny Your Way Plus dla osób niewidomych i słabowidzących, działający za pomocą bezpłatnej aplikacji YourWay (aplikacja wykrywa zainstalowany w danym miejscu nadajnik, informuje użytkownika o jego obecności, a po wybraniu odpowiedniej opcji jest w stanie odczytać zawartą informację),
- w budynku zapewniona jest możliwość wejścia z psem asystującym,
- w obiekcie znajdują się punkty zbiórki dla osób potrzebujących pomocy/asysty przy ewakuacji (klatka schodowa 1, 2 piętro) – oznaczone piktogramem, wyposażone w system przyzywowy.
Rektorat ul. 3 Maja 17
- dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznaczone pionowo i poziomo,
- podjazd dla osób poruszających się na wózku, dla matek z wózkami lub osób z ograniczeniami mobilności,
- toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wyposażona w system przyzywowy (parter),
- brak dostępności architektonicznej budynku: wysoki próg w wejściu głównym oraz od strony dziedzińca, brak windy, utrudniona komunikacja pozioma z powodu różnic poziomu dróg komunikacyjnych (w celu ułatwienia obsługi prosimy o kontakt telefoniczny 668 075 490, pracownik udzieli pomocy),
- portiernia (parter) z dostępem do tłumacza PJM,
- informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku dostępna jest w formie wizualnej oraz głosowej – w budynku znajduje się system nawigacyjny Your Way Plus dla osób niewidomych i słabowidzących, działający za pomocą bezpłatnej aplikacji YourWay (aplikacja wykrywa zainstalowany w danym miejscu nadajnik, informuje użytkownika o jego obecności, a po wybraniu odpowiedniej opcji jest w stanie odczytać zawartą informację),
- w budynku zapewniona jest możliwość wejścia z psem asystującym,
- w obiekcie znajdują się punkty zbiórki dla osób potrzebujących pomocy/asysty przy ewakuacji (klatka schodowa 1 piętro, korytarz 2 piętro) – oznaczone piktogramem, wyposażone w system przyzywowy.
W obiektach PANS we Włocławku zapewniamy możliwość wejścia z psem asystującym.
Zarządzenie nr 4/23 Dyrektora Administracyjnego PANS we Włocławku z dnia 04 maja 2023 r. w sprawie zasad wstępu osób z psem asystującym do budynków Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku.
Dla własnego komfortu możesz uprzedzić nas telefonicznie (664 907 254) lub e-mailowo (adrianna.sobczynska@pans.wloclawek.pl) o swojej wizycie.Dostępność informacyjno-komunikacyjna w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku
- Obsługa interesanta z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie.
We wszystkich obiektach zapewniamy dostęp online do usługi tłumacza polskiego języka migowego. Usługa tłumacza dostępna jest z poziomu strony internetowej www.pans.wloclawek.pl. Interesant może samodzielnie wykonać zdalne połączenie z tłumaczem lub skorzystać z tej usługi w siedzibie Uczelni. Punkty obsługi zostały oznaczone piktogramem migających dłoni.
-
- Instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących
Oferujemy systemy wspomagające słyszenie. Zgłoszenie potrzeby skorzystania ze sprzętu należy przesłać na adres e-mail adrianna.sobczynska@pans.wloclawek.pl
- Instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących
- Zapewnienie na stronie internetowej informacji o zakresie działalności.
Na stronie internetowej Uczelni znajduje się informacja o zakresie działalności w formie:– elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo
– nagrania w polskim języku migowym
– tekstu łatwego do czytania
-
- Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji w formie określonej w tym wniosku
Załącznik nr 1 – wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Załącznik nr 2 – wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnejZespół ds. zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Adrianna Sobczyńska – pełnomocnik ds. dostępności i studentów z niepełnosprawnościami
Telefon: 664 907 254
Adres e-mail: adrianna.sobczynska@pans.wloclawek.plRobert Andrzejczak – konsultant w zakresie dostępności architektonicznej
Telefon: 660 724 760
Adres e-mail: robert.andrzejczak@pans.wloclawek.plKatarzyna Chymkowska – konsultant w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej
Telefon: 602 451 662
Adres e-mail: katarzyna.chymkowska@pans.wloclawek.plJarosław Struś – konsultant w zakresie dostępności cyfrowej
Telefon: 668 075 480
Adres e-mail: jaroslaw.strus@pans.wloclawek.plAneta Woźniak – Dyrektor Administracyjny
Telefon: 698 629 589
Adres e-mail: aneta.wozniak@pans.wloclawek.pl
Mając na celu wykrycie utrudnień dla osób z niepełnosprawnościami i poznanie rozwiązań pozwalających na ich likwidację Uczelnia przeprowadziła audyty. Raporty stały się wskazówką i podstawą do wykonania planu prac wykonawczych dla zapewnienia dostępności cyfrowej stron internetowych oraz aplikacji mobilnej oraz dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej obiektów a także przystosowania ich do potrzeb wszystkich użytkowników.
Audyt dostępności budynków – 2020 r.
Audyt cyfrowy dostępności stron internetowych oraz aplikacji mobilnej – 2022 r.
Podsumowanie wyniku audytu i spełnianych wymagań:
– www.pans.wloclawek.pl (spełnione: 40; sugerowane modyfikacje 6)
– www.bip.puz.wloclawek.pl (spełnione: 34; sugerowane modyfikacje 1)
– www.csp.puz.wloclawek.pl (spełnione: 34; sugerowane modyfikacje 2)
– www.wyd.edu.pl (spełnione: 33; sugerowane modyfikacje 2)
– Bazus mStudent (spełnione: 36; sugerowane modyfikacje 2)
Sprawami studentów z niepełnosprawnościami w Uczelni zajmuje się Adrianna Sobczyńska – Pełnomocnik ds. dostępności i studentów z niepełnosprawnościami.
Jeżeli w wyniku niepełnosprawności student ma jakiekolwiek trudności związane ze studiowaniem, powinien skontaktować się z Pełnomocnikiem. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. We współpracy ze studentem Pełnomocnik postara się znaleźć rozwiązanie problemu.
Pełnomocnik ds. Dostępności i Studentów z Niepełnosprawnościami
- Adrianna Sobczyńska
-
pok. nr 11ul. Mechaników 3
87-800 Włocławek - 664 907 254
- adrianna.sobczynska@pans.wloclawek.pl
-
Poniedziałek: 10:00 - 14:00
Wtorek: 12:00 - 17:00
Środa: 10:00 - 14:00
Czwartek: 10:00 - 14:00
Piątek: 10:00 - 14:00
