;

Systemy online wykorzystywane w PUZ we Włocławku

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Państwowa Uczelnia Zawodowa we Włocławku od początku pandemii koronowirusa zawiesiła zajęcia i przeszła na prowadzenie zajęć online. Udało się nam to dlatego, że w październiku 2018 roku wdrożyliśmy nową platformę e-leranigową, uruchomiliśmy ją na najnowszym systemie moodle oraz umieściliśmy ją na wydajnych serwerach.

Bezproblemowo udało się dodać nowych wykładowców, uruchomić mnóstwo kursów oraz sprostać wysokim wymaganiom zaspokoić wzmożoną studentów. Helpdesk telefoniczny i e-mailowy w/w systemu dla wykładowców i studentów działa całą dobę. Żadna prośba o pomoc nie została bez odpowiedzi i rozwiązania problemu przez informatyków.

Obecnie mamy na platformie moodle mamy: 865 kursów umieszczonych w 16 kategoriach.

Nasz platforma ma wiele aktywności i zasobów ale w obecnej sytuacji największym zainteresowaniem i popularnością cieszy się BigBlueButton. Jest to system konferencji internetowych typu open source. BigBlueButton obsługuje wiele funkcji udostępniania audio i wideo, prezentacji z rozszerzonymi możliwościami tablicy – takimi jak wskaźnik, powiększanie i rysowanie – czat publiczny i prywatny, udostępnianie pulpitu, zintegrowane VoIP za pomocą FreeSWITCH oraz wsparcie dla prezentacji dokumentów PDF i dokumentów Microsoft Office. Ponadto użytkownicy mogą wziąć udział
w konferencji w jednej z dwóch ról: przeglądającej lub moderującej. Jako przeglądający użytkownik może dołączyć do konferencji głosowej, udostępnić swoją kamerę internetową, podnieść rękę
i porozmawiać z innymi. Jako moderator użytkownik może wyciszyć/anulować wyciszenie innych, usunąć dowolnego użytkownika z sesji i ustawić dowolnego użytkownika jako obecnego prezentera. Prezenter może przesyłać slajdy i kontrolować prezentację.

Wykładowcy chętnie korzystają też z udostępnionego dla pracowników Microsoft Teams. Jest to usługa internetowa oparta na chmurze zawierająca zestaw narzędzi i usług służących współpracy zespołowej. Łączy ona funkcjonalność z innymi produktami Microsoftu, takimi jak Microsoft Office oraz Skype (wchodzących w skład Office 365).
Uczelnia zakupiła, również opartą o przeglądarkę internetową platformę do webinarów
i wideokonferencji ClickMeeting. Działa on na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Poza wersją na przeglądarki dostępna jest aplikacja mobilna na systemy Android i iOS. ClickMeeting jest obecny na rynkach na całym świecie oraz dostępny w 7 językach. Funkcja czatu jest tłumaczona na 52 języki.

Oprócz standardowych funkcji, jak transmisja obrazu i dźwięku, ClickMeeting oferuje m.in. webinary automatyczne, webinary na żądanie, płatne webinary, narzędzie do prezentacji slajdów, obrazów
i filmów, a także udostępniania pulpitu, umożliwiające przy tym wspólne przeglądanie dokumentów
i współpracę.

Dla części pracowników administracji zostało zakupione i wdrożone oprogramowanie umożliwiające pracę z domów TeamViewer. Jest to oprogramowanie narzędziowe przeznaczone do zdalnego sterowania systemem operacyjnym poprzez Internet bez konieczności instalacji serwera lub klienta w pamięci masowej komputera. Użytkownik za pomocą programu może między innymi: przenosić dane, prowadzić czaty, wirtualne szkolenia, pokazy prezentacji na żywo odtwarzanych bezpośrednio
z komputera klienta oraz zarządzać serwerem bazującym na platformie Windows. Program obsługuje bezpieczne połączenia dzięki wykorzystaniu kluczy i kodowania sesji. Posiada możliwość prowadzenia rozmów i konferencji audio i wideo.

Aktualnie trwają pracę związane z testowaniem i zakupem systemu do głosowania online. Uczelnia wybierając system kierowała się jego popularnością. Jest dobrze znany w Polsce.  Z systemu korzysta ponad 750 samorządów, uczelni, ma Polskie serwery w 100% zgodności z RODO.

Z tych rozwiązań korzysta wiele instytucji publicznych.

Więcej aktualności z PANS

Skip to content